Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków pożegnał niezmodernizowane tramwaje GT8S

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
30-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Kraków

Podziel się ze znajomymi:

Po ulicach Krakowa nie będą już kursować dwukierunkowe wagony GT8S z wysoką podłogą i bez klimatyzacji. Ostatni taki wagon z numerem RF304 przewiózł pasażerów 29 lipca na linii nr 11 (Mały Płaszów – Czerwone Maki P+R). Tego dnia rozpoczęła się też jego modernizacja.

Wagon po zjeździe do zajezdni Podgórze został odholowany do Stacji Obsługi i Remontów, gdzie rozpoczęły się prace przy jego przebudowie. Podobnie jak w przypadku innych tramwajów tej serii w ciągu kilku najbliższych miesięcy zostanie w nim całkowicie odnowiona przestrzeń pasażerska. W środku pojawi się klimatyzacja, nowa aranżacja przestrzeni pasażerskiej, monitoring, a na podłodze antypoślizgowa wykładzina. Z myślą o osobach niepełnosprawnych, starszych oraz rodzicach podróżujących z dziecięcymi wózkami w środku wagonu zostanie wstawiony element niskiej podłogi ułatwiający im wsiadanie i wysiadanie. Dla osób niewidomych i słabowidzących zostanie wprowadzony nowoczesny system informacji pasażerskiej z tablicami wyświetlającymi trasę przejazdu oraz z systemem głosowego zapowiadania przystanków. Zmieni się także wygląd zewnętrzny tego tramwaju. Zachowana zostanie natomiast funkcja dwukierunkowej jazdy, która jest wykorzystywana podczas remontów torowisk, gdy nie ma możliwości dojazdu do pętli. Po dokończeniu modernizacji ostatniego tramwaju GT8S każdy z 28 wagonów tej serii kursujących w Krakowie będzie wyglądał jednakowo i co ważne, będzie jednakowo funkcjonalny dla korzystających z nich pasażerów, jak i obsługujących je motorniczych (jedyna niewielka różnica będzie dotyczyć wagonu RF313, który posiada dodatkowe drzwi po każdej stronie).

Pierwsze tramwaje GT8S dotarły do Krakowa w 2009 roku i od tego też roku przewożą pasażerów. Dostawy wszystkich 28 tramwajów zostały zakończone w 2013 roku. Są to wagony o długości ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć 200 pasażerów. Program ujednoliconej modernizacji wagonów GT8S uruchomiono latem 2017 roku (prototyp wykonano w 2014 r.).

Warto przypomnieć, że dokładnie 5 lat temu w lipcu 2016 MPK SA w Krakowie zakończyło inny projekt modernizacji taboru tramwajowego. Polegał na przebudowie 40 wysokopodłogowych pociągów tramwajowych sprowadzonych z Wiednia z których powstał wagon EU8N. Elementem modernizacji był także montaż klimatyzacji. Warto podkreślić, że gdy pierwszy taki tramwaj zaczął wozić pasażerów w lipcu 2010 roku, był to jednocześnie pierwszy w Krakowie klimatyzowany wagon.

Ponadto, dzięki zakupom nowego taboru i takim właśnie modernizacjom obecnie w Krakowie już 76 proc. tramwajów posiada niską podłogę, a ok. 60 proc. jest wyposażonych w klimatyzację.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5