MPK Kraków ponownie rozpisało przetarg na dostawę dwóch niskopodłogowych autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną. Wcześniejszy przetarg, w którym wystartował tylko Solaris, został unieważniony ponieważ „nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu”.
W lipcu tego roku MPK Kraków
ogłosiło przetarg na dostawy dwóch elektrycznych autobusów przegubowych. Na realizację przeznaczono cztery miesiące. Przedmiotem przetargu był zakup dwóch niskopodłogowych autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną, fabrycznie nowych lub używanych, lecz nie starszych niż z roku produkcji 2016 i przebiegu całkowitym nie większym niż 80 000 km każdy. Wykonawca miał dostarczyć też jedną mobilną ładowarkę plug-in o mocy wejściowej 50-60 kW.
Termin składania ofert minął 6 sierpnia. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 2,498 mln zł netto (3,073 mln zł brutto), w tym 1,213 mln zł netto za jeden autobus i 732,4 tys. zł netto za ładowarkę Ekoenergetyka Plus Charger R 60 kW. Złożona oferta była o niespełna 2,5 tys. zł brutto niższa od zaplanowanego budżetu.
Zleceniodawca kierował się ceną (75%) oraz kryterium technicznym (25%). Pod uwagę brane były gwarancja całopojazdowa, liczba miejsc dostępna z poziomu niskiej podłogi, wyposażenie pojazdu w aktywny tempomat i asystenta prawej strony pojazdu, system ogrzewania (preferowane w całości elektryczne), materiał felg oraz rampa uchylna odkładana ręcznie. W informacji o wyniku postępowania MPK podało: „iż postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt Pzp, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu”.
W związku z tym MPK rozpisało nowy przetarg. Jego przedmiotem również jest dwóch niskopodłogowych autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną, fabrycznie nowych lub używanych, o przebiegu całkowitym nie większym niż 80 000 km każdy. Zmienił się tylko maksymalny wiek autobusów – mają to być pojazdy nie starsze niż z roku produkcji 2015, podczas gdy w poprzednim przetargu była mowa o „nie starszych niż z roku produkcji 2016”.
Przedmiotem zamówienia jest również dostawa jednej mobilnej ładowarki (urządzenia ładującego za pośrednictwem złącza plug-in) dedykowanej do każdego oferowanego autobusu oraz dostawę wyposażenia elektronicznego (zamontowanych w autobusach dedykowanych urządzeń i systemów), niezbędnego oprogramowania, dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń.
Kryteriami są ponownie cena (75 proc.) i kryterium techniczne (25 proc.). Termin składania ofert mija 25 września 2020 r.