Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków polubił autobusy elektryczne. Kupuje 20 kolejnych

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-03-16 10:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków polubił autobusy elektryczne. Kupuje 20 kolejnych
fot.
MPK Kraków ogłosiło przetarg na 20 autobusów elektrycznych. Co ciekawe trzy z nich mają być autobusami przegubowymi, a to stawia Kraków wśród innowatorów w tym względzie nie tylko w Polsce, ale też w Europie.

Choć polskie miasta eksperymentują z autobusami elektrycznymi, to przegubowców z takim napędem na razie nikt nie wprowadził do codziennego użytku. Sam Kraków w zeszłym roku sprowadził, choć z problemami, pięć autobusów elektrycznych. Wcześniej przez wiele miesięcy testował pojazdy kilku firm – Solarisa, AMZ Kutno i Rampini. Pod Wawelem jeździł też BYD.

W ogłoszonym właśnie przetargu MPK chce kupić 17 autobusów standardowych i 3 autobusy przegubowe napędzane energią elektryczną. MPK Kraków nie opublikowało jeszcze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ale mają to być pojazdy niskopodłogowe, ładowane metodą plug–in. Za górną granicę sumy przeznaczoną na zakupy w Krakowie uznano 10 mln euro. Zakup jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego.

Oferenci muszą posiadać zdolność finansową w postaci posiadanych pieniędzy lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 10 mln zł. Musza też legitymować się doświadczeniem w postaci przeprowadzonych w ciągu ostatnich trzech lat dostaw minimum 15 autobusów elektrycznych, przy czym chodzi o pojazdy co najmniej 9–metrowe.

Na oferty MPK Kraków czeka do 25 kwietnia. Przy ocenie ofert 70 proc. punktów będzie można otrzymać za zaproponowaną cenę. 5 proc. punktów będzie można otrzymać za zużycie energii. Pozostałe 25 proc. punktów przeznaczono na kryteria techniczne. W nich znajdą się: ocena parametru szerokości autobusu, ocena okresu gwarancji urządzeń magazynujących energię elektryczną, ocena sposobu ogrzewania przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, ocena palności materiałów konstrukcyjnych użytych w autobusie, ocena ilości wszystkich miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących), ocena rodzaju zawieszenia przedniego, ocena szyby przedniej, ocena wysokości poziomu podłogi drzwi wejściowych od poziomu jezdni.

To nie koniec autobusowych zakupów krakowskiego przewoźnika w tym roku. Od początku roku MPK podpisał kontrakt z Solarisem na dostawę 60 dwunastometrowych autobusów. Solaris dostarczy też do Krakowa 12 autobusów hybrydowych przegubowych o długości 18 metrów. Oferta firmy z Bolechowa była jedyną, jaka wpłynęła do MPK SA. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków nie poddaje się: przetarg na cztery elektrobusy

Prawo & Finanse

Kraków nie poddaje się: przetarg na cztery elektrobusy

Witold Urbanowicz 07 września 2015

Elektryczny Kraków, czyli co jeździ po linii 154

Komunikacja

Elektryczny Kraków, czyli co jeździ po linii 154

Tomasz Knapik 30 kwietnia 2014

Kraków: Gdzie się podziały tamte… „elektryki”?

Komunikacja

Kraków: Gdzie się podziały tamte… „elektryki”?

Tomasz Knapik 26 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5