Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków podpisał umowę na przebudowę trasy tramwajowej na Krakowskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-08 10:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna, inf. prasowa Trakcja PRKiI

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków podpisał umowę na przebudowę trasy tramwajowej na Krakowskiej
fot. Trakcja PRKiI
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podpisał umowę z konsorcjum Trakcja PRKiI i Comsa na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Wartość umowy sięga kwoty 94,2 mln zł brutto.

Umowa została zawarta 7 lutego. Od tej pory wykonawca ma 10 miesięcy na przeprowadzenie prac. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez Wisłę.

Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodowo-autobusowego. W miejscu istniejących przystanków Stradom i Plac Wolnica zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.

W ramach inwestycji przewiduje się wymianę 3,5 km sieci trakcyjnej, przebudowę torowiska oraz peronów, a także montaż systemu informacji pasażerskiej. Przewidywana technologia prac torowych przewiduje istotne zmniejszenie hałasu i wibracji spowodowanych przejazdem tramwaju. W zakres zadania wchodzi także demontaż odciągów sieci trakcyjnej z budynków i zawieszenie sieci na stylizowanych słupach podobnych do obecnie zabudowywanych w historycznych częściach Krakowa.

Gruntownemu remontowi zostanie poddany most im. Józefa Piłsudskiego na Wiśle. W obiekcie oddanym do użytku w 1933 r., zostaną wymienione łożyska, niektóre elementy konstrukcji stalowej oraz większość nitów. Most zostanie wypiaskowany i pomalowany oraz dodatkowo uzyska iluminację.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków wybiera wykonawcę przebudowy tramwaju na Krakowskiej i Dietla

Komunikacja

Kraków wybiera wykonawcę przebudowy tramwaju na Krakowskiej i Dietla

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2019

ZUE utrzyma krakowskie torowiska. Na razie przez dziewięć miesięcy

Przestrzeń

ZUE utrzyma krakowskie torowiska. Na razie przez dziewięć miesięcy

Witold Urbanowicz 04 stycznia 2019

Stadler dostarczy do Krakowa kolejne 15 tramwajów. Jest umowa

Komunikacja

Stadler dostarczy do Krakowa kolejne 15 tramwajów. Jest umowa

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5