Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków podpisał umowę na koncepcję tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-28 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków podpisał umowę na koncepcję tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki
fot. MPK Kraków
Urząd Miasta w Krakowie podpisał umowę z projektantem na opracowanie wielowariantowej koncepcji przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej od przystanku Prokocim Szpital do os. Rżąka. Wykonawca powinien też przewidzieć możliwość dalszego wydłużenia torowiska nad autostradą A4 w stronę Wieliczki.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem Park&Ride. Opracowanie powinno obejmować swoim zakresem obszar położony w Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim w rejonie ulic: Wielickiej, Kostaneckiego, Jakubowskiego, Rydygiera oraz Kosocickiej.

Jak podaje zamawiający, przebieg linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ulicy Wielickiej (na wysokości przystanku Prokocim Szpital) z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć os. Rżąka oraz nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu. Wykonawca przygotuje co najmniej cztery warianty, w tym dwa określone przez miasto. Jeden z nich zakłada przebieg wydzielonej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Wielickiej, a drugi – pasa autobusowo-tramwajowego. Co więcej, w każdym z wariantów wykonawca ma przeanalizować możliwość przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Wieliczki – w szczególności kluczowa jest tutaj kwestia przekroczenia autostrady A4 wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Oferty poznaliśmy w styczniu. O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów. Ostatecznie wygrała firma Sweco Polska z ofertą na kwotę 987,6 tys. zł, z którą Kraków podpisał umowę 21 kwietnia. Od tej daty wykonawca ma 81 tygodni na realizację zamówienia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Przestrzeń

MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2021

Lajkoniki na kolejnej nowohuckiej linii

Komunikacja

Lajkoniki na kolejnej nowohuckiej linii

Redakcja 26 marca 2021

120 lat tramwaju elektrycznego w Krakowie

Przestrzeń

120 lat tramwaju elektrycznego w Krakowie

Redakcja 16 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5