PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę nowego przystanku Kraków Przylasek na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Dwa perony jednokrawędziowe miałyby powstać przy ul. Rzepakowej nieopodal kąpieliska w Przylasku Rusieckim.
Przystanek zaplanowano w ok. km 28,285 – 28,485 linii kolejowej nr 95. Przewidziano dwa perony jednokrawędziowe o długości ok. 200 m i szerokości 4 m – z poszerzeniami na wiaty. Peron w kierunku Podłęża – przy torze nr 1 – zaplanowano po południowej stronie przejazdu kolejowo-drogowego z Rzepakową, a peron w kierunku stacji Mydlniki – przy torze nr 2 – po północnej stronie tego przejazdu. Przewidziano perony o wysokości 0,76 m ze ściankami typu niemieckiego.
Zaplanowano wiaty punktowe, które mają uwzględniać „charakter linii kolejowej, architekturę otoczenia i reprezentacyjną funkcję obiektu”. Na peronach znajdą się ławki, podpórki dla osób stojących, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring. Założono też wzmocnienie podtorza w związku z powtarzającymi się deformacjami toru. Wykonane zostanie nowe odwodnienie, a w razie konieczności roboty obejmą też sieć trakcyjną.
Dzisiaj (21 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most wyceniło roboty na 9,104 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej – 10,285 mln zł, Intop Tarnobrzeg – 11,154 mln zł, Swietelsky Rail Polska – 16,450 mln zł. Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na 5,8 mln zł, ale przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną.
Na realizację zadania przeznaczono 18 miesięcy. Przewidziano po 40 dni zamknięć torowych dla każdego z dwóch torów na szlaku Kościelniki – Podłęże.
Przystanek powstanie w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych. W ostatnich dniach, w ramach tego przystanku, rozpisano
przetarg na inny przystanek na tej linii, na północ od Przylasku, przy Igołomskiej. Ruch pasażerski na linii 95 wznowiono w marcu 2018 r.