Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków. Pięciu chętnych na rowery. NextBike, BikeU oraz…

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-01-2016
Ostatnia modyfikacja:
01-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kraków. Pięciu chętnych na rowery. NextBike, BikeU oraz…
fot. KMK Bike
W poniedziałek w Krakowie ogłoszono listę firm, które chcą zarządzać w najbliższych latach systemem roweru miejskiego. Kraków chce wybrać koncesjonariusza na 4–8 lat i jednocześnie rozbudować system do 1,5 tys. rowerów w przyszłym roku.

Pod Wawelem wybierają operatora KMK Bike w nietypowy sposób, podobny do tego jaki we Wrocławiu służy właśnie do znalezienia operatora tamtejszego systemu car–sharingu. Po wstępnych negocjacjach, do szczegółowych rozmów na temat warunków SIWZ, które odbędą się w ciągu najbliższych dwóch tygodni, zgłosiło się pięć firm i konsorcjów. Simpli GO, SmartBikes, konsorcjum BikeU, Provent Service i Warsaw Financial Center, firma SyCube Informationstechnologie oraz spółka NB Servis, którą utworzył NextBike.

Simpli GO to wrocławska firma zajmująca się przede wszystkim wypożyczaniem rowerów, ale póki co bez doświadczenia w zarządzaniu miejskim systemem rowerowym. SmartBikes, to firma, która w zeszłym roku zarządzała KMK Bike. BikeU i NextBike to najważniejsi w Polsce operatorzy rowerowi związani z kilkoma (BikeU) lub kilkunastoma (NextBike) miastami. Najmniej znanym kandydatem do zarządzania rowerami w Krakowie jest austriacka SyCube Informationstechnologie, która poza kilkoma testowymi projektami w Austrii i dużym (1,2 tys. rowerów) systemem w Mainz, opiekuje się też rozbudowywanym właśnie ogólnoszwajcarskim PubliBike.

Krakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ma wobec swojego roweru miejskiego duże plany. Dzisiejszy system na 300 rowerów, ma się w tym roku powiększyć do 800, a w połowie przyszłego do 1500 pojazdów w 150 stacjach.

Miasto chciałoby aby system nie opierał się na terminalach wypożyczeniowych, ale by każdy rower miał zamontowany własny mikrokomputer służący do wypożyczenia i zwrotu. Komputer dawałby też możliwość… zawieszenia wypożyczenia (np. w czasie zgłaszania usterki). Niecodzienny jest też pomysł by KMK Bike działał przez cały rok. W zimie liczba otwartych stacji byłaby mniejsza niż latem, ale i tak byłaby to co najmniej 1/3.

Przed zamawiającym i kandydatami rozmowy dotyczące finansowania tego przedsięwzięcia. Takie wymagania jak powyżej sprawią, że system będzie dość drogi w utrzymaniu. Miasto chce płacić operatorowi pewną sumę, ale większość jego zysków ma się brać z wypożyczeń. Podczas spotkań zamawiający uszczegółowi też wymagania techniczne. Dopiero po nich zostanie rozpisany właściwy konkurs ofert.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grudziądz. Tramwaje wróciły na Rządz

Komunikacja

Grudziądz. Tramwaje wróciły na Rządz

Jakub Rösler 01 grudnia 2022

Tramwaje Śląskie mają pierwszy w Polsce tramwajowy magazyn energii

Mobilność

Zobacz również:

Kraków. BikeU nowym operatorem KMK Bike

Mobilność

Kraków. BikeU nowym operatorem KMK Bike

Rafał Stawecki 26 kwietnia 2016

Kraków. Kim są chętni na zarządzanie rowerami pod Wawelem

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Grudziądz. Tramwaje wróciły na Rządz

Komunikacja

Grudziądz. Tramwaje wróciły na Rządz

Jakub Rösler 01 grudnia 2022

Tramwaje Śląskie mają pierwszy w Polsce tramwajowy magazyn energii

Mobilność

Zobacz również:

Kraków. BikeU nowym operatorem KMK Bike

Mobilność

Kraków. BikeU nowym operatorem KMK Bike

Rafał Stawecki 26 kwietnia 2016

Kraków. Kim są chętni na zarządzanie rowerami pod Wawelem

Prawo & Finanse

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5