Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Pięć ofert na projekt tramwaju na Azory

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-11 16:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Pięć ofert na projekt tramwaju na Azory
wiz. ZIM Kraków
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie otworzył oferty w przetargu na projekt nowej trasy tramwajowej, łączącej pętlę Krowodrza Górka z Azorami, gdzie przewidziano węzeł przesiadkowy. O zamówienie ubiega się pięciu projektantów.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla linii tramwajowej os. Krowodrza Górka – Azory wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych (pozwolenie na budowę bądź o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej). Wykonawca będzie musiał też odpowiadać na pytania wykonawców w zakresie dokumentacji projektowej w przyszłym przetargu na roboty budowlane.

Nowa linia będzie prowadzić od istniejącego węzła Krowodrza Górka wzdłuż Opolskiej w kierunku zachodnim, po południowej stronie ulicy. Od Mehoffera do Weissa torowisko będzie prowadzić szerokim pasem zieleni wzdłuż nasypu drogowego. W rejonie węzła Weissa i Opolskiej przewidziano węzeł rozjazdowy. Torowisko, przeznaczone do ruchu liniowego, będzie następnie prowadzić w kierunku południowym do projektowanej zadaszonej pętli autobusowo-tramwajowej Azory w formie krańcówki z rozjazdami trapezowymi. Pod wiaduktem w ciągu ul Opolskiej zaprojektowano wyprowadzenie torowiska technicznego z rozjazdami trapezowymi w kierunku północnym. Łączna długość trasy to 1,925 m (4,583 m toru pojedynczego). W rejonie pętli tramwajowo-autobusowej Azory przewidziano parking przesiadkowy.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm. Najtańszą propozycję złożyła firma Sweco Consulting, która zaproponowała 3,048 mln zł brutto. Fehlings Krug Polska zaoferował 3,493 mln zł brutto. Progreg jest gotów wykonać zamówienie za 3,555 mln zł brutto, Mosty Katowice za 3,936 mln zł brutto, natomiast CE Project Group za 4,499 mln zł brutto. Wszystkie przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 2,897 mln zł brutto.

Kryteria wyboru to cena (60%) oraz wydłużenie podstawowego okresu rękojmi na dokumentację projektową (40%). Wszyscy zaoferowali jednak wydłużenie tego okresu o 24 miesiące. De facto więc o wyborze zdecyduje cena, o ile zamawiający postanowi zwiększyć budżet. Dokumentacja wraz z decyzjami ma zostać przekazana w ciągu 24 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5