Kraków rozpisał nowy przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej linii tramwajowej, łączącej istniejącą trasę w Małym Płaszowie z węzłem drogowym Kraków Przewóz, gdzie zaplanowano terminal autobusowy i parking przesiadkowy. Elementem inwestycji jest też rozbudowa ulicy Domagały w obszarze Rybitw. Opracowanie będzie się też odnosić do kwestii budowy linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień.
Przewidziano wytrasowanie linii tramwajowej w ciągu Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka do węzła drogowego z S7. Autorzy powinni wykonać też studium koncepcyjne linii tramwajowej w przebiegu od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień. Wykonawca przedstawi kilka wariantów przebiegu. Szczegółowo o zamówieniu
pisaliśmy przy pierwszym przetargu.Termin składania ofert mija 18 stycznia. O wyborze zdecydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). Szacunkowa wartość zamówienia to 1,342 mln zł. Na realizację zamówienia przeznaczono 80 tygodni.
Poprzednie postępowanie w sierpniu wybrała firma Sweco Consulting, która zaoferowała wykonanie usługi za 1,086 mln zł brutto. Odwołanie wniósł drugi z kolei wykonawca i zamawiający uznał je w całości, przystępując do wyjaśnienia prawdziwości informacji i oświadczeń wykonawców w zakresie spełnienia warunków udziału, a także kryterium dodatkowego doświadczenia osób wskazanych do realizacji zamówienia. W międzyczasie jednak upłynął termin związania ofertą i ważności wadium. Sweco nie zgodziło się na przedłużenie terminu. Zamawiający uznał, że nie jest w stanie podnieść wynagrodzenia do wysokości kolejnej oferty – tj. 1,126 mln zł – i postępowanie unieważniono.