Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Kraków. Nowe automaty biletowe. Monet nie przyjmą

Dalej Wstecz
Autor:

Tomasz Knapik

Data publikacji:
2014-07-23 08:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków. Nowe automaty biletowe. Monet nie przyjmą
fot. Tomasz Knapiknowy automat biletowy
Od sierpnia firma Mobilis. Sp. z o.o rozpocznie w Krakowie nowy, 10–letni kontrakt na obsługę linii autobusowych. Oprócz nowych pojazdów pojawią się również nowe automaty biletowe, które w odróżnieniu od dotychczasowych, nie będą przyjmowały bilonu.

Automaty, które pojawią się w nowych autobusach od wcześniejszych modeli wyróżnia między innymi obsługa płatności bezgotówkowych kartami płatniczymi bez konieczności podawania PIN, obsługa kart stykowych (chip i pasek magnetyczny) i obsługa kart zbliżeniowych.

Ale w Krakowie już toczy się dyskusja o tym, że nie każdy ma kartę bankomatową, a jeszcze mniej osób – paypassową. Brak możliwości płacenia za bilet monetami, może być kłopotliwy.

– Nowe automaty są znacznie mniejsze od urządzeń obsługujących bilon, więc pozostaje więcej miejsca dla pasażerów. Są praktycznie bezawaryjne i bardziej odporne na akty wandalizmu, bo do tej pory największy problem był z wrzutnikami monet, np. zapychanymi guzikami. Są szybsze w obsłudze, bo nie potrzebują odliczonej gotówki, drobnych i nie muszą wydawać reszty. Są tańsze zarówno przy zakupie jak i w eksploatacji. Wystarczy w nich tylko uzupełniać papier, nie trzeba uzupełniać i wybierać bilonu – wylicza jednym tchem Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. – Są wygodniejsze dla turystów, którzy nie muszą mieć polskich monet. No i ograniczają możliwość oszukiwania. Niektórzy pasażerowie powoli wrzucali drobne monety, a po dojechaniu do przystanku anulowali zakup i wysiadali.

Kierowcy nie będą już sprzedawali biletów, chyba, że automat będzie niesprawny. Co więc czeka pasażera, który wsiądzie do autobusu bez biletu i karty płatniczej?

– Kara finansowa – kwituje Pyclik. – Obowiązkiem pasażera jest posiadanie biletu na podróż. Automat jest tylko ułatwieniem. Jeśli nie ma karty, ani telefonu komórkowego to powinien kupić bilet w kiosku. Nowe automaty mają być bezawaryjne więc nie ma co liczyć na to, że akurat się zepsuje i będzie można kupić bilet u kierowcy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mniej pasażerów komunikacji miejskiej. „Rower i suburbanizacja”

Komunikacja

Mniej pasażerów komunikacji miejskiej. „Rower i suburbanizacja”

Justyna Urbaniak 25 sierpnia 2014

Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Komunikacja

Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Konrad Choroszucha 20 sierpnia 2014

Zatrzyma się, czy się nie zatrzyma, czyli niewidomi i autobus

Komunikacja

Zatrzyma się, czy się nie zatrzyma, czyli niewidomi i autobus

Jakub Dybalski 04 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5