Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków na smarownicach tramwajowych zaoszczędzi. Ciszej na łukach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-09 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków na smarownicach tramwajowych zaoszczędzi. Ciszej na łukach
fot. MJ
W Krakowie trwa przetarg na montaż urządzeń do automatycznego smarowania szyn na łukach w celu eliminacji uciążliwych dźwięków, a także zmniejszenia zużycia torowisk. Miasto otrzymało oferty korzystne cenowo, pomimo napiętego harmonogramu. Smarownice mają pojawić się w sześciu lokalizacjach sieci tramwajowej do końca września.

Przedmiotem przetargu jest montaż urządzeń do automatycznego smarowania szyn w łukach torowych. Smarownice muszą zapewniać ciągłe smarowanie szyn na całej długości łuków torowych w celu wyeliminowania hałasu („pisku”) powstającego podczas przejazdu wagonu tramwajowego oraz przeciwdziałania zużyciu szyn.

Urządzenia muszą być zaopatrzone w smar biodegradowalny, niepowodujący wydłużenia drogi hamowania pojazdów szynowych. Ponadto mają posiadać niezależny system zasilania (np. panele fotowoltaiczne) o wydajności zapewniającej funkcjonowanie urządzenia w warunkach atmosferycznych występujących na terenie Polski.

W sumie wskazano sześć lokalizacji. Urządzenia powinny pojawić się na pętlach Wzgórza Krzesławickie, Cichy Kącik, Piasta Kołodzieja i Mistrzejowice – montaż urządzeń dla smarowania szyn na pętli zewnętrznej i wewnętrznej oraz łukach wyjazdowych. Ponadto wskazano łuki torowe w obydwu kierunkach: al. Andersa – Broniewskiego (w rejonie DH Wanda), a także w obrębie węzła rozjazdów Wielicka – Nowosądecka (łącznie z łukami od ulicy Siostrzanej).

O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Przedsiębiorstwo Inżynieryjne ARP Jacek Pilarz zaproponowało 482 tys. zł brutto, natomiast Rail Tech Papla – 646 tys. zł brutto. To znacznie poniżej budżetu, określonego na kwotę 833 tys. zł brutto. Wyznaczono krótki termin na realizacje prac – do końca września 2019 r. Zamawiający preferuje wykonanie prac bez wstrzymywania ruchu (ale jednocześnie nie wyklucza przerw w ruchu).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5