Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Kraków: Lajkonik z homologacją. Odbiory na końcowym etapie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-16 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Lajkonik z homologacją. Odbiory na końcowym etapie
fot. Grzegorz Mental / MPK Kraków
Pierwszy tramwaj Stadlera w Krakowie uzyskał już dopuszczenie do ruchu. Lajkonik zacznie wozić pasażerów po rozpoczęciu i pomyślnym zakończeniu jazd testowych, a także przeszkoleniu motorniczych i pracowników zaplecza.

Jak informują przewoźnik i producent, tramwaj Tango Lajkonik uzyskał homologację. – Pojazd otrzymał dopuszczenie do ruchu w dniu 4 lutego 2020 r. – informuje Marta Jarosińska, rzeczniczka firmy Stadler Polska.

W tej chwili trwają dalsze odbiory tramwaju. – Polegają one na potwierdzeniu, że wagon spełnia wszystkie wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia – wskazuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. – Jesteśmy na końcowym etapie odbiorów. Pozostałe testy wynikające z umowy także zostały zakończone pozytywnie. Aktualnie trwają prace nad optymalizacją niektórych parametrów i funkcji pojazdu – dodaje Jarosińska.

Pierwszy pojazd, zgodnie z umową, powinien wyjeździć w ramach testów 100 km. – Jak tylko będzie to możliwe, rozpoczną się jazdy w ramach 100 km – mówi Marek Gancarczyk. Tramwaj zacznie wozić pasażerów po zakończeniu procedury odbiorowej i przeszkoleniu kadry – motorniczych i pracowników zaplecza.

Pierwszy Lajkonik dotarł do Krakowa w grudniu, a w nocy z 7 na 8 stycznia rozpoczął jazdy na mieście. W tym roku Stadler ma dostarczyć w sumie 50 tramwajów tego typu.

Nowe niskopodłogowe trójczłonowe tramwaje o długości 33,4 m będą mogły przewieźć 227 podróżnych (przy normie pięć osób na metr kwadratowy), w tym 80 na miejscach siedzących. Nowością są szersze niż dotychczas drzwi o szerokości 1,4 m. Tramwaje są wyposażone w skrętne wózki. Warto także przypomnieć, że dwa tramwaje z tego zamówienia będą wyposażone w innowacyjne rozwiązanie, które umożliwi jazdę bez zasilania z sieci trakcyjnej na odległości ok. 3 km. Będzie istniała możliwość instalacji tego systemu także w innych wozach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom

Przestrzeń

Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom

Redakcja 04 lutego 2020

Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Przestrzeń

Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5