Kraków otworzył oferty w nowym przetargu na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. O zamówienie stara się pięć podmiotów.
Przedmiotem ponowionego zamówieni a jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik-Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować min. trzy warianty linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Jej długość to ok. 3000 m. Rozważona ma być też koncepcja budowy linii z pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm z ofertami na kwoty od 949,6 tys. zł do 1,685 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Progreg. Choć propozycje są tańsze niż w pierwszym przetargu, gdzie mieściły się w przedziale od 1,098 mln zł do 2,071 mln zł, to nadal przekraczają budżet, który pozostaje niezmiennie na poziomie 500 tys. zł.
Jeśli zamawiający dołoży środków, to o wyborze zdecydują cena (60%), wydłużenie podstawowego okresu gwarancji jakości i rękojmi na dokumentację wchodzącą w skład przedmiotu umowy (40%). Na realizację przeznaczono 21 miesięcy.