Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków: Kiss&Ride, czyli pocałuj i jedź

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Lebda

Data publikacji:
2013-10-31 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Kiss&Ride, czyli pocałuj i jedź
Stanowisko Kiss&Ride w Utrechtciefot. Maurits90, lic. CC0 1.0 Wikipedia
Sprawny ruch samochodowy w obrębie centr przesiadkowych czy pętli tramwajowych stanowi duże wyzwanie zarówno dla kierowców, jak również organizatorów ruchu. Ma w tym pomóc nowa formuła parkingowa Kiss&Ride, poprawiająca płynność ruchu oraz ułatwiająca pasażerom przesiadki do innych środków komunikacji miejskiej.

Kiss&Ride to nowy pomysł na usprawnienie ruchu samochodowego w okolicach miejsc przesiadkowych w Krakowie. O ile idea parkingów Park&Ride zakłada pozostawienie samochodu i kontynuowanie podróży np. tramwajem czy pociągiem, to miejsca oznaczone symbolem Kiss&Ride (pocałuj i jedź) będą przeznaczone dla osób jedynie dowożących swoich pasażerów do miejsca przesiadki – miejsca parkingowe będą zwalniane w krótkim czasie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportowej w Krakowie jeszcze w tym roku planuje uruchomić pierwsze tego typu stanowiska, np. w obrębie Dworca Głównego w Krakowie. Będą one bezpłatne i zależne od uwarunkowań lokalnych (np. długość wykorzystywanej zatoki) – miejsc będzie od 1 do 3. ZIKiT zakłada dużą rotację w obrębie takich stanowisk. W Krakowie będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie.

– Miejsca parkingowe tego typu będą ułatwiać wygodne dowożenie/odwożenie pasażerów na Komunikację Miejską w Krakowie. Chcemy żeby powstały przy pętlach i punktach przesiadkowych. Podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują na zachodzie Europy. Pierwsze takie stanowiska, oznaczone odpowiednim znakiem, pojawią się jeszcze w tym roku – mówi portalowi transport-publiczny.pl Piotr Hamarnik z ZIKiT Kraków.

Już niebawem uruchomiony zostanie system kontrolowanego postoju na Park&Ride Czerwone Maki w Krakowie, o którym niedawno pisaliśmy. System pozwoli na kontrolę wjeżdżających oraz wyjeżdżających kierowców zgodnie z obowiązującym regulaminem. Jego zapisy umożliwiają np. bezpłatne pozostawienie samochodu dla posiadaczy Krakowskiej Karty Miejskiej z ważnym biletem nawet na jedną linię. Użytkownicy bez KKM będą mogli pobrać specjalny blankiet umożliwiający podróż komunikacją miejską przez dobę parkingową. Ci z kierowców, którzy nie wyjadą z parkingu w określonej porze, zostaną obarczeni karą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Komunikacyjni mistrzowie internetu, czyli ToLubiąKobiety

Komunikacja

Komunikacyjni mistrzowie internetu, czyli ToLubiąKobiety

Kasper Fiszer 28 sierpnia 2014

Uber wypędzany z Berlina, jeździ po Warszawie

Komunikacja

Uber wypędzany z Berlina, jeździ po Warszawie

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

Łódź. W poniedziałek otwarcie Trasy Górna. Także dla autobusów

Komunikacja

Łódź. W poniedziałek otwarcie Trasy Górna. Także dla autobusów

Roman Czubiński 28 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5