Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Jedno z najgorszych torowisk do remontu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-02 11:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa KZŁ Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Jedno z najgorszych  torowisk do remontu
fot. KZN Bieżanów
Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego, będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym. Chodzi o odcinek zlokalizowany przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner – całość prac torowych zlecił KZN Rail.

Chodzi o odcinki sieci tramwajowej przebiegające w ciągu ulic Ptaszyckiego, Ujastek oraz Igołomska. Wybudowane pod koniec lat 50., a częściowo przebudowane na początku lat 70. ubiegłego wieku, czyli w okresie kiedy na inwestycje i dobre skomunikowanie nowohuckiego kombinatu metalurgicznego nie szczędzono środków. Po roku 1989 przyszły jednak chudsze lata dla tego rejonu miasta. Efekt jest taki, że jak przyznaje Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, stan techniczny nowohuckich torowisk istotnie odstaje od reszty miasta, a samo torowisko, które ma zostać poddane modernizacji, należy do najgorszych w mieście.

Ponad 2,5 km do remontu

Prace torowe przy przyszłym węźle obwodnicy „Igołomska” obejmą: odcinek wzdłuż ul. Igołomskiej, a następnie Ujastek od łuków za przystankiem „Brama nr 4” aż do włączenia w tory proste za przystankiem „Kopiec Wandy”, włączenie i wjazd na pętle tramwajową „Kopiec Wandy”, a w ul. Ptaszyckiego – od węzła rozjazdowego za wiaduktem tramwajowo-drogowym w ul. Ujastek do mostu na rzece Dłubni. – Razem będzie to prawie ponad dwa i pół kilometra torów oraz węzeł rozjazdowy złożony z dwóch rozjazdów dwutorowych pojedynczych z nowoczesnymi zwrotnicami typu ZT-116-4900 R100 – podsumowuje zakres prac zleconych spółce KZN Rail A. Furtak, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji kontraktów. – Pracę rozpoczniemy w II połowie br., równolegle do prac drogowców zaangażowanych w budowę węzła nowo budowanego fragmentu obwodnicy Krakowa – zaznacza.

– Gruntowna przebudowa tego układu torowego, wykonywana w ramach prac nad brakującym odcinkiem wschodniej obwodnicy Krakowa, pozwoli podnieść jakość i bezpieczeństwo tamtejszych torowisk – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail. – Pozwoli też zmodernizować kluczowy węzeł tramwajowy, który będzie stanowił dla komunikacji zbiorowej bramę do obszaru inwestycyjnego „Nowa Huta Przyszłości”, którego osią ma być zmodernizowana ulica Igołomska – dodaje.

Nowa Huta Przyszłości

Oddanie w połowie 2016 r. odcinka obwodnicy od węzła „Rybitwy” do węzła „Igołomska” oraz przebudowanego przy tej okazji torowiska tramwajowego może wiec stanowić nowe otwarcie dla tego przemysłowego i dość długo zaniedbywanego obszaru Krakowa. Projekt „Nowa Huta Przyszłości”, to pomysł, który wstępnie oszacowano na 2 miliardy złotych. Ma on na celu zagospodarowanie 5,5 tysiąca hektarów terenów poprzemysłowych. Zgodnie z założeniami projektu, za kilkanaście lat w okolicach kombinatu i Przylasku Rusieckim ma powstać park technologiczny, specjalna strefa gospodarcza, tereny rekreacyjne i Błonia 2.0, czyli Centrum Wielkoskalowych Wydarzeń Kulturalnych.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Przestrzeń

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 lutego 2016

Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?

Przestrzeń

Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?

Witold Urbanowicz 08 lutego 2016

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Przestrzeń

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Witold Urbanowicz 25 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5