Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozstrzygnęło trzyzadaniowy przetarg na zakup 78 fabrycznie nowych autobusów miejskich, w tym pojazdy hybrydowe oraz busy w wersji midi. Zamówieniem podzielą się EvoBus, Volvo i Autosan.
Przetarg dotyczy dostaw na łącznie 78 fabrycznie nowych niskoemisyjnych i niskopodłogowych pojazdów. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podzieliło postępowanie na trzy zadania w zależności od zamawianej wersji pojazdu. Termin składania ofert minął na początku grudnia.
Pierwsze zadanie dotyczy dostaw 56 autobusów o długości 11,8-12,2 metrów. Pojazdy mają pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 26-29 na pełnowymiarowych miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2, trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, biletomaty, klimatyzację, monitoring oraz silnik o mocy 170-220 kW. Tutaj MPK Kraków wybrało ofertę firmy EvoBus, dostawy Mercedesów, który zaproponował kwotę 80,5 mln zł brutto. Zwycięski podmiot będzie miał siedem miesięcy na dostawy pojazdów, licząc od momentu podpisania umowy.
Przedmiotem drugiego zadania jest dostawa 12 autobusów przegubowych o długości ok. 18 m. Pojazdy mają pomieścić min. 130 pasażerów, w tym 40-45 na pełnowymiarowych miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2, cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, biletomaty, klimatyzację, monitoring. Autobus ma być napędzany silnikiem spalinowym o mocy 170-240 kW i silnikiem elektrycznym o mocy min. 130 km w równoległym systemie hybrydowym. Układ napędu hybrydowego może odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego). Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzić z rekuperacji energii hamowania oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego.
Wybrano ofertę firmy Volvo, która zaproponowała kwotę 30,7 mln zł brutto, Jednocześnie odrzucono ofertę Solarisa. Zwycięzca będzie miał siedem miesięcy na realizację zamówienia, licząc od daty zawarcia umowy. – Oferta nie była oceniana. Producent nie wniósł wadium – wyjaśnia Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.
Ostatnie zadanie zakłada dostawę 10 pojazdów midi o długości 8,5-9,6 m. Pojazd ma pomieścić co najmniej 60 podróżnych, w tym min. 15 na miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2 bądź 1-2. Wyposażenie obejmuje dwa podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, biletomaty, klimatyzację, monitoring. Przewidziano sinik o mocy 150 -185 kW. Tutaj wybrano ofertę Autosanu, który zaproponował kwotę 10,4 mln zł. Na realizację zamówienia przeznaczono sześć miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.