Kraków rozpisał nowy przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. Na realizację opracowania przeznaczono 21 miesięcy.
Przedmiotem ponowionego zamówieni a jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik-Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować min. trzy warianty linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Jej długość to ok. 3000 m. Rozważona ma być też koncepcja budowy linii z pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Termin składania ofert mija 22 października. O wyborze zdecydują cena (60%), wydłużenie podstawowego okresu gwarancji jakości i rękojmi na dokumentację wchodzącą w skład przedmiotu umowy (40%). Na realizację przeznaczono 21 miesięcy.
Poprzednie postępowanie zostało na początku lipca unieważnione. Wystartowało aż 10 firm z ofertami na kwoty od 1,098 mln zł do 2,071 mln zł brutto. To znacznie więcej niż zakładał budżet Zarządu Inwestycji Miejskich, określony na 500 tys. zł.