Partner serwisu
Komunikacja

Kraków. Do floty MPK dołączył kolejny dwukierunkowy GT8N

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kraków. Do floty MPK dołączył kolejny dwukierunkowy GT8N
fot. MPK Kraków
Pasażerów w Krakowie wozi już kolejny dwukierunkowy tramwaj GT8N z niską podłogą w części środkowej, który przeszedł modernizację w Stacji Obsługi i Remontów MPK. Ten typ wagonów jest obecnie szczególnie potrzebny ze względu na prowadzone prace uniemożliwiające dojazd do pętli Wzgórza Krzesławickie. To one obsługują dwie linie dojeżdżające do przystanku Wańkowicza, przy ul. Kocmyrzowskiej: linię nr 1 (Wańkowicza – Cichy Kącik) oraz linię nr 5 (Wańkowicza – Krowodrza Górka P+R). Ten typ wagonów będzie także potrzebny w przyszłości do obsługi tras podczas remontów.

To już 29 wagon GT8N, który ma w swojej flocie MPK. Wszystkie zostały sprowadzone z Düsseldorfu i przeszły modernizację. Jej efektem jest przede wszystkim niska podłoga w części środkowej (wyposażona także w platformę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich), klimatyzacja oraz system informacji pasażerskiej złożony z głosowych zapowiedzi i tablic elektronicznych. Wagony mają długość ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć prawie 200 pasażerów.

Miasto przypomina, że MPK ogłosiło już przetarg na zakup do 30 nowych dwukierunkowych tramwajów o długości ponad 30 m. Realizacja tego kontraktu będzie jednak wymagać od 2 do 3 lat. Stąd decyzja MPK, aby nie rezygnować z projektu modernizacji wagonów sprowadzonych z Düsseldorfu (w planie jest jeszcze oddanie dwóch kolejnych wagonów GT8N). Tym bardziej, że każdy wagon z niską podłogą, który dołącza do floty MPK, oznacza, że z ruchu można wycofać pociąg złożony z dwóch wysokopodłogowych wagonów 105Na lub E1 i c3.

Wagony GT8S Zostały zbudowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn, a po latach pracy zostały odkupione przez MPK SA w Krakowie, a następie zdecydowano się na ich modernizację. Pierwszą próbę unowocześnienia podjęto w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie, według przyjętego schematu, dostosowywano je do oczekiwań pasażerów, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Zachowana została natomiast funkcja dwukierunkowej jazdy, która może być wykorzystywana podczas remontów lub budowy nowych torowisk, gdy nie ma możliwości dojazdu do pętli.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5