Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: 40 mln zł na bieżące utrzymanie torowisk

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-17 11:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: 40 mln zł na bieżące utrzymanie torowisk
fot. ZDMK
W Krakowie istnieje blisko 200 kilometrów torów tramwajowych. W ramach bieżącego utrzymania tory w trybie ciągłym poddawane są różnym pracom serwisowym. To m.in. napawanie, szlifowanie, wymiana zwrotnic czy krzyżownic. W tym roku na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 40 mln zł.

Poprzedni rok upłynął pod znakiem intensywnych prac serwisowych. W sumie na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto wydało 44 mln zł (w tym 17 mln zł na utrzymanie sieci trakcyjnej, podstacji i układu zasilania). Szczególnie sporo działo się w obrębie tzw. pierwszej obwodnicy miasta, jak również w Nowej Hucie. Ekipy utrzymaniowe pojawiły się m.in. na węzłach: Filharmonia, Korona, Poczta Główna, św. Gertrudy-Dominikańska: rondach: Hipokratesa i Piastowskim, a także wzdłuż ulic Broniewskiego i Wielickiej.

W tym roku na bieżące utrzymanie torowisk, w ramach obowiązujących umów, miasto przeznaczyło 40 mln zł. Nie jest wykluczone, że – w przypadku wygospodarowania dodatkowych środków finansowych – kwota ta zostanie powiększona.

W styczniu wymieniona została zwrotnica rozjazdowa na torowisku wzdłuż ul. Bieńczyckiej – koszt ok. 150 tys. zł. Od lutego do kwietnia realizowana była gruntowna naprawa torowiska tramwajowego na ul. Ujastek Mogilski. Nowe szyny wraz z podkładami i podbudową oraz sieć trakcyjna na ok. 2 km pojedynczego toru pochłonęły ok. 7,7 mln zł. W marcu ekipy torowe pracowały na węźle Łagiewniki – wymiana zwrotnicy, koszt ok. 113 tys. zł. Z kolei na początku kwietnia na pętli „Nowy Bieżanów P+R” – wymiana szyn oraz zwrotnicy, koszt ok. 250 tys. zł.

W sobotę, 15 maja rozpoczęły się prace serwisowe na węźle Lubicz-Rakowicka. W cieniu tych robót wymieniona zostanie zwrotnica na rondzie Mogilskim, a szyny i krzyżownice od strony ul. Lubicz zostaną poddane napawaniu.

W tym roku ekipy torowe pojawią się jeszcze m.in. na pętli „Borek Fałęcki” (wymiana zwrotnic), na rondzie Mogilskim (od strony ul. Mogilskiej – wymiana zwrotnic, krzyżownicy, szyn na rampie najazdowej wraz z miejscowym napawaniem). W planach jest wykonanie szlifowania korekcyjnego na ok. 30 kilometrach pojedynczego toru, jak również napawanie, wymiana sieci trakcyjnej czy remonty podstacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5