Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KPO: Będą środki na tramwaje i koleje regionalne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-08 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KPO: Będą środki na tramwaje i koleje regionalne
fot. MJ
W środę (7 kwietnia) Krajowy Plan Odbudowy był tematem spotkania Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Jak informuje Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, zwiększone zostaną środki na kolej regionalną, uwzględnione zostaną też tramwaje.

– Krajowy Plan Odbudowy jest podstawą do skorzystania z Funduszu Odbudowy. Z tej puli Polska może liczyć na ponad 58 mld euro. Pieniądze z Funduszu Odbudowy zainwestujemy m.in. w stworzenie przedsiębiorcom stabilnych warunków do inwestowania, ochronę zdrowia, transformację w kierunku "zielonej" gospodarki, innowacyjne rozwiązania, przyjazny środowisku transport czy upowszechnienie rozwiązań cyfrowych – mówi Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Kształt KPO budzi sporo dyskusji. Samorządy zwracały uwagę na brak uwzględnienia np. transportu szynowego, dyskryminacja dużych ośrodków czy ryzyko uznaniowości. Biorący w spotkaniu premier Mateusz Morawiecki zadeklarował uwzględnienie części postulatów strony społecznej.

Samorządy mają zostać włączone do komitetu sterującego, nadzorującego wdrażanie KPO. – Zwiększymy środki na kolej, w tym kolej regionalną, co też było bardzo oczekiwane przez samorządy, bo ona często służy dojazdom do pracy i też standard taboru kolejowego jest dzisiaj niewystarczający – wskazuje wiceminister Buda.

Uwzględnione zostaną też tramwaje. – Wpisujemy, że zarówno trakcje, jak i tabor tramwajowy w dużych miastach również będą mogły być realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Zwiększamy też pulę środków na ten cel – mówi Waldemar Buda.

Przedstawiciel resortu odniósł się do uwag o ryzyku uznaniowości w dysponowaniu środkami. Jak podkreślił, nie jest to możliwe – Polska podlega tutaj kontroli OLAF-u (Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych), jak i Komisji Europejskiej.

Konsultacje społeczne ws. KPO zakończyły się 2 kwietnia. Jak informuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, aktualnie trwa analiza zgłoszonych uwag pod kątem możliwości uwzględnienia w KPO. Polska ma czas do końca kwietnia na przekazanie KPO Komisji Europejskiej, która będzie miała dwa miesiące na zaakceptowanie planu.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5