Przedmiotem przetargu, ogłoszonego pod koniec lutego, jest zakup ramowy do 30 nowych tramwajów. Zamówienie obejmuje też usługę utrzymania (serwis gwarancyjny, pogwarancyjny i naprawy) przez okres 15 lat lub do przebiegu 750 tys. km. Zamówienie gwarantowane obejmuj 10 pojazdów. Szacowana wartość zamówienia to 79 mln euro.
Zamawiający wymaga wieloczłonowych tramwajów, przystosowanych do 30-letniej obsługi (przy założeniu 50 tys. km roczne). Długość określono na 29-32 m, a szerokość na 2,4-2,5 m. Tramwaj ma mieścić 230 osób, w tym 25% na miejscach siedzących, przy normie pięć osób stojących na m podłogi. Tramwaje mają być w pełni niskopodłogowe – z wysokością podłogi do 550 mm nad wózkami, z co najmniej połową miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Z każdej strony pojazdu przewidziano pięć drzwi, z czego min. trzy mają być podwójne (o szerokości 1300 mm). Wymagane są cztery, w pełni obrotowe wózki.
Termin składania ofert mija 12 kwietnia, a ich otwarcie zaplanowano 14 kwietnia. Kryteria oceny to cena (60%), koszty utrzymania przez 15 lat lub do 750 tys. km (15%) oraz kwestie techniczne (25%). Pod uwagę brane będą m.in. nośność, nacisk osi, liczba stałych miejsc siedzących i minimalna szerokość korytarza nad podwoziem. Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące.
Jak zauważa portal Ceskoslovensky Dopravak, specyfikacja praktycznie kopiuje rozwiązania z Brna. Tam jako jedyna
ofertę złożyła firma Škoda Transportation, proponując model 45T.