Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Kontrakt terytorialny dla Mazowsza podpisany

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-11-25 15:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kontrakt terytorialny dla Mazowsza podpisany
fot. Radek Kołakowski, lic. CC0 1.0 Wikimedia commons
Dzisiaj (25 listopada) został podpisany kontrakt terytorialny dla województwa mazowieckiego. Priorytetem dla Warszawy będzie kontynuacja budowy II linii metra. Zapowiadane są też inwestycje w tramwaje. Miasto jednak nie zdradza jakie konkretnie.

Kontrakt podpisali Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju oraz Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. W wydarzeniu uczestniczyły też Ewa Kopacz, premier rządu oraz Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Ten strategiczny dokument, będący umową ramową między rządem a Mazowszem, zawiera najważniejsze inwestycje, które mają być realizowane w perspektywie finansowej 2014-2020, głównie przy udziale środków unijnych. – Kontrakt terytorialny dla Warszawy oznacza kontynuację budowy II linii metra, czy rozbudowę sieci szynowej – tramwaje i Szybką Kolej Miejską – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Jedną z głównych inwestycji będzie rozbudowa II linii metra (II i III etap). Po centralnym odcinku, który niebawem zostanie oddany dla pasażerów, ruszy budowa odcinków 3+3 – czyli po trzy stacje w kierunku zachodnim, na Wolę i wschodnim, na Targówek (łącznie sześć stacji). W tej chwili toczy się przetarg na wykonawców. W trzecim etapie powstanie pięć nowych stacji – dwie na Bemowie (do skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej) i trzy na Bródnie. II linia zostanie do 2022 r. rozbudowana w sumie o 12,2 km, 11 stacji i wzbogaci się o dodatkowy tabor niezbędny do obsługi.

Z zakresu komunikacji tramwajowej przewidziano dalszą modernizację sieci i budowę nowych tras, budowę zajezdni Annopol i zakup taboru. Miasto nie zdradza na razie o jakie nowe trasy chodzi. – Dziś został podpisany kontrakt terytorialny. Które projekty będą realizowane, to kwestia uzgodnień między nami a marszałkiem – mówi Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika prasowego Urzędu Miasta.

Na nowe składy liczyć mogą Szybka Kolej Miejska i Koleje Mazowieckie. Obie spółki otrzymają środki na inwestycje związane z zapleczem technicznym (KM – w Sochaczewie, Tłuszczu i Radomiu, a SKM – na modernizację Stacji Postojowo-Technicznej Szczęśliwice). Uwzględniono również modernizację linii średnicowej (między dworcami Warszawa Zachodnia a Warszawa Wschodnia oraz linii obwodowej (odcinek Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska).

Poza Warszawą uwzględniono m.in. prace na trasie E 75 Warszawa – Rembertów – Sadowne, poprawę przepustowości linii kolejowej E 20 Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki czy prace na linii kolejowej E 20 Warszawa – Poznań (odcinek Sochaczew – Swarzędz), a także na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447). W kontrakcie znalazła się też poprawa dostępności komunikacyjnej portu Warszawa-Modlin. Jak przekonuje Urząd Marszałkowski, niezbędną inwestycją jest budowa bocznicy od stacji Modlin do lotniska wraz z budową stacji kolejowej w bezpośrednim sąsiedztwie terminala.

Więcej o inwestycjach drogowych w ramach kontraktu na portalu Rynekinfrastruktury.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tunele II linii metra z przeciekami. To naturalne zjawisko

Przestrzeń

Tunele II linii metra z przeciekami. To naturalne zjawisko

Witold Urbanowicz 25 listopada 2014

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Komunikacja

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2014

Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe

Witold Urbanowicz 19 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5