Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konstantynów Ł.: Plany województwa i CPK ws. tramwaju znamy tylko z mediów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
06-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Konstantynów Ł.: Plany województwa i CPK ws. tramwaju znamy tylko z mediów
fot. Kasper FiszerTramwaj na linii lutomierskiej
Na razie brakuje jakichkolwiek konkretów dotyczących możliwej modernizacji tramwajowej linii lutomierskiej. Inwestycja, która miałaby być finansowana ze środków Centralnego Portu Komunikacyjnego, została wstępnie zaplanowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Ten nie prowadzi jednak na razie rozmów z samorządami lokalnymi.

W zeszłym miesiącu marszałek województwa łódzkiego ogłosił, że osiągnął porozumienie z rządem i spółką Centralny Port Komunikacyjny, na mocy którego z budżetu CPK będzie mogła być finansowana modernizacja linii tramwajowej biegnącej do Lutomierska. Do tej zapowiedzi przychylnie odniosła się gmina Lutomiersk, która deklaruje swoją aprobatę dla idei wznowienia ruchu na nieczynej od 2019 r. trasie. Do realizacji prac konieczne będzie jednak porozumienie z miastem Konstantynów Łódzki, którego samorząd zarządza fragmentem torowiska na swoim terenie.

Konstantynów nie kończy się na pl. Wolności

Stanowisko władz tego miasta jest przy tym o wiele bardziej ostrożne. – Deklarację marszałka województwa łódzkiego oraz prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego dotyczącą odbudowy części linii tramwajowej 43 (z Konstantynowa Łódzkiego do Lutomierska) znamy tylko z przekazów medialnych – mówi Marlena Kamińska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. Dodaje, że na razie nie zostały podjęte żadne rozmowy pomiędzy miastem a Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego dotyczące ewentualnej wspólnej imodernizacji trasy.

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski ocenił przy tym inwestycję jako bardzo potrzebną. – Konstantynów nie kończy się na pl. Wolności – argumentował (miasto będzie realizować prace modernizacyjne na odcinku od granicy z Łodzią do trójkąta manewrowego, co pozwoli na uruchomienie połączeń w krótszej relacji Łódź – Konstantynów Łódzki). Dodał, że miasto nie jest w stanie przeprowadzić prac także na dalszym odcinku w tym samym czasie co roboty na trasie do konstantynowskiego krańca.

Plany CPK są więcej niż niekonkretne

Na razie brakuje więc jakichkolwiek konkretów dotyczących możliwej inwestycji, a plan jej finansowania w ramach CPK wydaje się zaledwie zarysem, a nie spójną koncepcją inwestycyjną. Tym niemniej nie ulega wątpliwości, że jest to obecnie jedyny realny scenariusz mogący doprowadzić do wznowienia przewozów tramwajowych. Bez kompleksowego remontu infrastruktury do reaktywacji bowiem nie dojdzie.

W tym roku w związku z zawieszeniem ruchu na liniach do Konstantynowa i Lutomierska malowniczą trasą podmiejską nie pojedzie Tramwajowa Linia Turystyczna. W zamian zabytkowy skład 5N+5ND będzie wykonywał kursy wewnątrz Łodzi.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5