Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konstantynów Ł.: Nie ma planów remontu trasy do Lutomierska

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-10-04 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konstantynów Ł.: Nie ma planów remontu trasy do Lutomierska
fot. Kasper FiszerMost tramwajowy na linii lutomierskiej
Wszystko wskazuje na to, że linia konstantynowsko-lutomierska, po której od pół roku nie kursują tramwaje linii 43, doczeka się remontu – ale tylko na odcinku do Konstantynowa Łódzkiego. Miasto to nie ma bowiem obecnie planów inwestycyjnych dotyczących swojej części trasy za trójkątem manewrowym. Bez tego wznowienie połączeń dłuższego wariantu 43B jest niemożliwe.

Po okresaie niepewności dotyczącej przyszłości nieczynnej linii tramwajowej do Konstantynowa Łódzkiego krystalizuje się stanowisko podłódzkiego samorządu, który zapowiada przeprowadzenie niezbędnej do wznowienia ruchu inwestycji infrastrukturalnej. Przypomnijmy, że poprzednie władze miasta zdobyły dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województa Łódzkiego do remontu torowiska i sieci trakcyjnej. Ich następcy zwracali natomiast uwagę, że dla niewielkiej gminy zbyt dużym obciążeniem może okazać się wygospodarowanie wkładu własnego.

UM: Jeszcze w tym roku poznamy wykonawcę robót

Wszystko wskazuje na to, że Konstantynów ostatecznie zleci roboty. – Ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu w sprawie remontu linii 43 ma się odbyć do końca czwartego kwartału tego roku – zapowiada bowiem Marlena Kamińska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. Nasza rozmówczyni potwierdziła przy tym przekazywane niedawno przez prezydent Łodzi Hannę Zdanowską informacje o współpracy miast w zakresie przygotowań do inwestycji.

– Aktualnie opracowywane są dokumenty potrzebne do przygowania analizy układu zasilania linii. To w tej sprawie gminy Konstantynów Łódzki i Łódź współpracują ze sobą – mówi przedstawicielka UM. Prace remontowe są bowiem niezbędne także na terenie Łodzi, na odcinku ul. Konstantynowskiej od pętli Zdrowie do granicy miasta.

Remont linii lutomierskiej bez zaangażowania Konstantynowa jest niemożliwy

Wydaje się natomiast, że szanse na przywrócenie kursowania tramwajów na dalszym odcinku linii konstantynowsko-lutomierskiej – od trójkąta manewrowego w Konstantynowie do pętli w Lutomiersku – są obecnie niewielkie. O ile gmina Lutomiersk wskazywała wcześniej na możliwość realizacji robót i wnioskowała o ich dofinansowanie z RPO, o tyle inwestycja ta nie może odbyć się bez udziału Konstantynowa. Trójkąt manewrowy leży bowiem w pobliżu ścisłego centrum tego miasta, a nie na obrzeżach terytorium samorządu.

– Obecne plany remontowe linii 43 dotyczą tylko odcinka z Łodzi do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim – stwierdza Marlena Kamińska. Przypomnijmy, że funkcjonowanie komunikacji zastępczej w zamian za zawieszone w marcu kursy tramwajów nie przebiega bez problemów. Autobusy bywają bowiem przepełnione.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5