Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Konstantynów Ł.: Koniec sporu o podstację, modernizacja tramwaju do Łodzi może ruszać

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-06-21 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konstantynów Ł.: Koniec sporu o podstację, modernizacja tramwaju do Łodzi może ruszać
fot. Kasper FiszerTramwaj na linii Łódź – Konstantynów
Samorządy regionu łódzkiego osiągnęły porozumienie dotyczące finansowania podstacji zasilającej linię tramwajową do Konstantynowa Łódzkiego. Otwiera to drogę do modernizacji zamkniętej rok temu trasy. Dobre dla dojeżdżających do Łodzi informacje przekazał marszałek województwa Grzegorz Schreiber, który miał prowadzić w tej sprawie rozmowy.

Jak informowaliśmy na naszych łamach w zeszłym miesiącu, wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie ruszyły jeszcze procedury przetargowe związane z modernizacją nieczynnej trasy tramwajowej z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego. Choć miasto Konstantynów otrzymało dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego, która pozwoli sfinansować znaczącą inwestycję problematyczna okazała sie kwestia lokalizacji podstacji energerycznej. Jak zapewniają władze województwa łódzkiego, została ona już rozwiązana.

Podstację sfinansuje ostatecznie Łódź

– Problem dotyczył podstacji, która ma zapewniać zasilanie na odcinku od granic Łodzi do Konstantynowa. Zlokalizowanie jej na terenie Łodzi było przedmiotem pewnego sporu, ale w rozmowach z prezydent [Łodzi] Hanną Zdanowską udało mi się osiągnąć to, że finansowanie tej podstacji będzie leżało po stronie Łodzi – powiedział Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Dodał on, że był to ostatni istotny problem blokujący realizację inwestycji.

– Możemy juz dziś śmiało powiedzieć, że trasa ta będzie realizowana w zakładanej dotychczas relacji – podkreślał przedstawiciel samorządu regionalnego. Dodał, że ogłoszone w środę zapewnienie możliwości finansowania z budżetu Centralnego Portu Komunikacyjnego modernizacji dalszego odcinka do Lutomierska otwiera drogę do przedsięwzięcia, które jeszcze niedawno wydawało się całkowicie niemożliwe do przeprowadzenia. – W miarę postępu prac na odcinku Łódź – Konstantynów podejmiemy rozmowy dotyczące dalszego fragmentu – zapewnił.

Tramwaj do Luromierska ma być „bardziej wojewódzki niż miejski”

Zgodnie z deklaracją marszałka województwo ma wykonać prace projektowe dotyczące odcinka lutomierskiego. Jak dodał Mikołaj Wild, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego, decyzja o wsparciu inwestycji zmieni zasady organizacji połączenia. – Tramwaj stanie się bardziej wojewódzki niż miejski. To wymaga przemyślenia na nowo całej formuły funkcjonowania – ocenił.

Kursowanie tramwajów z Łodzi do Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego zostało wstrzymane w marcu 2019 r. Od tamtego czasu do satelickich miejscowości dojeżdża z Łodzi autobus zastępczy. Od niedawna trasę obsługuje podwykonawca MPK-Łódź, firma BP Tour.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5