Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konstantynów Ł.: Inwestycja tramwajowa to wielkie obciążenie dla budżetu

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-10-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konstantynów Ł.: Inwestycja tramwajowa to wielkie obciążenie dla budżetu
Tramwaj z Konstantynowa do ŁodziFot. Kasper Fiszer
Rozmowy o tramwajach podmiejskich powinny się odbywać przy współudziale Łodzi – stwierdził Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego. Podkreślił przy tym, że inwestycja, jaką planuje miasto, jest dla samorządu bardzo dużym obciążeniem, które wymusi oszczędności w innych obszarach. Władze Zgierza zapewniają natomiast o priorytetowym traktowaniu połączenia tramwajowego z Łodzią i z osiedlem Proboszczewice.

– Mimo trudnych warunków finansowych trzeba podejmować działania w sprawie tramwajów podmiejskich – mówił niedawno w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego. Komentował on przygotowanie przez miasto wniosku o dofinansowanie remontu infrastruktury tramwajowej na odcinku od granicy Łodzi do trójkąta manewrowego. – Będzie to takie obciążenie dla naszej gminy, że praktycznie nie będzie nas stać na nic innego – stwierdził.

Rozmowy o tramwaju powinny toczyć się przy udziale Łodzi

Namawiał też do włączenia do rozmów o przyszłości linii podmiejskich samorządu Łodzi. – To ona będzie do nas puszczać dobre tramwaje po dobrych torach i przy zasilaniu z dobrych podstacji. Obecnie są one tak słabe, że nie wytrzymują obciążenia innego niż generowane przez terkoczące się [stare] tramwaje – stwierdził. – Wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań finansowych to dobry pomysł, ale każda z gmin może zrobić to, co my zrobiliśmy teraz – zaznaczył. Zauważył przy tym, że trudności mogą pojawić się także w związku z cenami zaproponowanymi przez wykonawców remontów, tak jak miało to miejsce w Pabianicach.

Problemem z punktu widzenia Konstantynowa Łódzkiego pozostaje jednak linia lutomierska. Na swoim początkowym odcinku biegnie ona przez miasto, obsługując jego znaczną część pozostającą poza zasięgiem tramwaju 43A, trasa którego zostanie prawdopodobnie wyremontowana w związku ze złożeniem przez miasto wniosku o dofinansowanie z UE. W przypadku linii wybiegającej dalej na zachód w obecnej chwili perspektywy finansowania modernizacji są bardzo mgliste. – Remont tramwaju to koszty, które wielokrotnie przekraczają nasze możliwości finansowe – stwierdził Henryk Brzyszcz.

Zgierz wciąż oczekuje na słynny koreferat

Podobna jest obecnie sytuacja Zgierza. Czeka on na decyzję w sprawie własnego wniosku o dofinansowanie remontu krótkiego odcinka od granicy Łodzi do przystanku Kurak, co pozwoliłoby na wznowienie przewozów na linii 45 do pętli Plac Kilińskiego. – Od lat prezydent naszego miasta zapewnia, że tramwaj jest konieczny, że to priorytet w naszym działaniu – stwierdziła podczas posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Iwona Boberska z Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu.

Przedstawicielka zgierskiego samorządu zadeklarowała, że po rozwiązaniu problemów z trasą miejską Zgierz skupi się na kwestii odcinka linii 46 wybiegającej do Ozorkowa, który pozostaje w granicach administracyjnych Zgierza. Podkreśliła także, że już od przeszło dwóch lat miasto czeka na przygotowanie przez Łódź koreferatu do studium wykonalności projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny. – Wola po naszej stronie jest, ale są też okoliczności, które cały proces przedłużają – podsumowała.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gmina Zgierz: Zarzuty ws. rozbiórki sieci trakcyjnej bezzasadne

Komunikacja

Gmina Zgierz: Zarzuty ws. rozbiórki sieci trakcyjnej bezzasadne

Kasper Fiszer 24 września 2018

UMWŁ: Szansą dla linii 46 pozostaje łódzki koreferat

Komunikacja

UMWŁ: Szansą dla linii 46 pozostaje łódzki koreferat

Kasper Fiszer 20 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS