Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konstantynów Ł.: Autobusy zastępcze zdecydowanie zbyt małe

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-03-08 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konstantynów Ł.: Autobusy zastępcze zdecydowanie zbyt małe
fot. Kasper FiszerTramwaj na zawieszonej linii 43B
Autobusy komunikacji zastępczej do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska były tak przepełnione, że już drugiego dnia funkcjonowania nowych linii zwiększono pojemność obsługującego je taboru. Wpływ na taki stan rzeczy miała zdaniem organizatora przewozów jednoczesna likwidacja linii tramwajowych i połączenia autobusowego PKS.

Od niespełna tygodnia funkcjonuje autobusowe połączenie 43A/43B z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska, które zastąpiło linie tramwajowe oznaczone tymi samymi symbolami. Łódzkie MPK deklarowało, że będzie w stanie obsłużyć dodatkowe zadania autobusowe samodzielnie. W pierwszy dzień roboczy nowej organizacji ruchu skierowało więc na trasy łącznie pięć autobusów o standardowej długości 12 metrów.

W godzinach szczytu podróżnych jest więcej, niż zakładano

Pojazdy kursowały w zamian za znacznie większe tramwaje – do początku marca na oba warianty linii 43 wystawiano głównie przegubowe wagony GT6 i składy dwóch wagonów 805Na lub pochodnych. Autobusy, głównie jelcze M121MB, okazały się zbyt mało pojemne, by zapewnić przynajmniej podstawowy komfort podróży. Organizator przewozów tłumaczy, że nie spodziewał się tak dużej frekwencji w komunikacji zastępczej.

– W miniony poniedziałek mieliśmy pierwszy dzień roboczy kursowania autobusów na trasie do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Obserwowaliśmy czasy przejazdów oraz zapełnienie pojazdów. W kursach realizowanych w godzinach szczytu odnotowaliśmy bardzo dużą liczbę pasażerów. Ma na to również wpływ likwidacja połączenia realizowanego przez PKS – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Nie zawsze podłoga w autobusie jest niska

Łódzki samorząd zapewnia nas, że wyciągnął wnioski z zaistniałej sytuacji. – Już we wtorek wysłaliśmy autobus przegubowy na jedną z brygad, która realizuje kurs w godzinach największego napełnienia – powiedział nam nasz rozmówca. Na linii kursował jednak średniopodłogowy mercedes conecto, nie zapewniono więc tym samym niskiej podłogi, która zgodnie z rozkładem jazdy i zapowiedziami UMŁ miała być standardem na wszystkich kursach zastępczych.

Los połączenia tramwajowego do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska jest obecnie bardzo niepewny. Niedawno władze Konstantynowa Łódzkiego poinformowały, że zamierzały sfinansować niezbędny remont infrastruktury ze środków z podatku od inwestycji, która jeszcze nie powstała. Nawet jeśli Urzędowi Miejskiemu uda się zgromadzić fundusze, autobusy będą kursować na liniach 43A i 43B jeszcze co najmniej przez kilkadziesiąt miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5