Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konin z trzema ofertami na autobus wodorowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Konin z trzema ofertami na autobus wodorowy
fot
MZK Konin, po testach i najmie autobusu wodorowego, rozpisuje przetarg na zakup nowego pojazdu. O zamówienie ubiegają się trzy firmy.

Zamawiający oczekuje pojazdu o długości 11,5-12,5 m. Pojazd ma być fabrycznie nowy – czyli taki, który został wyprodukowany nie wcześniej niż w ciągu sześciu miesięcy przed dostawą, a jego przebieg nie przekracza sześciu miesięcy. Musi to być pojazd dopuszczony do ruchu (z homologacją).

Autobus ma być niskopodłogowy, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Pojazd ma pomieścić min. 75 osób, z czego co najmniej 28 na miejscach siedzących. Przewidziano jedno miejsce na wózek. Oczekiwany jest układ drzwi 2-2-2, wszystkie otwierane do wewnątrz. Wymagane są ogrzewanie z nagrzewnicami i konwektorami, klimatyzacja, uchylne okna, monitoring, kasowniki, tablice LED i LCD.

Wymagane są silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy szczytowej min.150 kW – z ograniczeniem prędkości do 60 km/h (z możliwością późniejszej zmiany przez MZK), bateria litowo-jonowa, o pojemności co najmniej 29,0 kWh z gniazdem plug-in, ogniwo paliwowe zamontowane na dachu o mocy min. 70 kW netto.

Dzisiaj (30 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy, znajdujący się w Grupie Polsat i oferujący NesoBusa, zaproponował 3,598 mln zł brutto. Solaris proponuje 3,675 mln zł, a Arthur Bus – 3,702 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się więc w budżecie określonym na kwotę 3,813 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (80%) oraz warunki techniczno-eksploatacyjne (20%). Pod uwagę brane będą szkielet nadwozia i podwozia, podział szyby czołowej, oświetlenie zewnętrzne, zawieszenie osi przedniej, podatność obsługowa poszycia bocznego, rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany autobus wyposażony w napęd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonymi w osi napędowej). Zakup jest dofinansowany ze środków unijnych. Dostawy mają zostać zrealizowane do końca listopada 2023 r.

Od lipca Konin eksploatuje już autobus wodorowy Solarisa. Okres dzierżawy obejmuje cztery lata. Niedawno na testach był też NesoBus.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Solaris: Rok sukcesów w trudnym otoczeniu

Prawo & Finanse

Solaris: Rok sukcesów w trudnym otoczeniu

Roman Czubiński 14 marca 2023

Rybnik: Co z debiutem wodorowego Polsatobusa? Odwołanie Solarisa

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Wschodnia Wielkopolska chce stawiać na wodór, w tym na autobusy

Prawo & Finanse

Konin kupuje autobus wodorowy

Przestrzeń

Konin kupuje autobus wodorowy

Witold Urbanowicz 14 października 2022

Pozostałe z wątku:

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Solaris: Rok sukcesów w trudnym otoczeniu

Prawo & Finanse

Solaris: Rok sukcesów w trudnym otoczeniu

Roman Czubiński 14 marca 2023

Rybnik: Co z debiutem wodorowego Polsatobusa? Odwołanie Solarisa

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Wschodnia Wielkopolska chce stawiać na wodór, w tym na autobusy

Prawo & Finanse

Konin kupuje autobus wodorowy

Przestrzeń

Konin kupuje autobus wodorowy

Witold Urbanowicz 14 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5