Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konin kupuje następne autobusy wodorowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Konin kupuje następne autobusy wodorowe
fot. Kamil WódczakTestowy Urbino 18 Hydrogen, który kursował już po ulicach Konina
Wielkopolski Konin dalej inwestuje w autobusy wodorowe. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na dostawę 10 takich autobusów. 5 z nich to pojazdy 12-metrowe, natomiast pięć kolejnych to autobusy przegubowe, 18-metrowe. Samorząd chce dofinansować zamówienie z programu Zielony Transport Publiczny.

Miejski Zakład Komunikacji w Koninie właśnie rozpisał postępowanie przetargowe na dostawę fabrycznie nowych autobusów wodorowych, które mają zostać dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny.

Przewoźnik kupuje 10 pojazdów, z czego pięć autobusów to pojazd 12-metrowe natomiast pięć pozostałych to autobusy przegubowe, 18-metrowe. Długość autobusów klasy Maxi ma mieścić się w przedziale 11,5-12,5, a autobusy mają zabierać na pokład minimum 80 pasażerów, z czego co najmniej 28 na miejscach siedzących. 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Napęd zapewni silnik centralny lub silniki zamontowane w osi napędowej o mocy szczytowej nie mniejszej niż 200 kW. Bateria autobusu ma mieć pojemność co najmniej 29 kWh i ma być ładowana przewodowo, poprzez złącze plug-in. Autobusy będą klimatyzowane i ogrzewane. Pojawią się porty USB do ładowania urządzeń mobilnych przez pasażerów, a także jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, z wysokością podłogi, która nie przekroczy 34 centymetrów licząc od ziemi. Układ drzwi to 2-2-2.

Zbiorniki na wodór mają mieścić co najmniej 1400 litrów tego paliwa a całkowity czas tankowania zbiornika ma wynosić od 10 do 12 minut. Ogniwo wodorowe ma mieć moc co najmniej 70 kW. MZK chce, aby autobusy zużywały maksymalnie 6 kilogramów wodoru na 100 przejechanych kilometrów.

Długość autobusów przegubowych ma mieścić się w przedziale 17,5-18,5 metra. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe oraz mają mieścić minimum 135 pasażerów, z czego co najmniej 38 osób na siedząco. Podobnie jak w przypadku autobusów 12-metrowych, także tutaj założono silnik centralny lub silniki w osi o mocy minimum 200 kW. W przypadku autobusów przegubowych założono, że bateria autobusu ma mieć co najmniej 58 kWh i także ma być ładowana poprzez złącze plug-in.

Drzwi w układzie 2-2-2-2. W przypadku “przegubowców” założono, że zbiorniki na paliwo wodorowe mają mieścić co najmniej 2200 litrów wodoru a całkowity czas na ładowanie zbiorników to od 15 do 20 minut. Ogniwo wodorowe ma mieć moc co najmniej 95 kW, a autobusy mają zużywać maksymalnie 10 kilogramów na 100 przejechanych kilometrów. Pozostałe wymagania są identyczne lub bardzo podobne jak w 12-metrowych autobusach.

Dostawę autobusów 12-metrowych podzielono na dwie części. Trzy pierwsze autobusy z tego zamówienia mają przyjechać do zamawiającego do końca tego roku, natomiast dwa pozostałe końca przyszłego roku. W przypadku autobusów przegubowych określono termin ich dostawy na 30 czerwca 2026 roku.

W pierwszej jak i w drugiej części przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej jedną dostawę obejmującą minimum 2 fabrycznie nowe, niskopodłogowe, jednoczłonowe autobusy klasy maxi z ogniwem wodorowym lub też co najmniej dwa zamówienia opiewające na dostawę minimum jednego autobusu wodorowego (12-metrowego, fabrycznie nowego i w pełni z niską podłogą) każda.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, warunki techniczno-eksploatacyjne - 20% oraz termin dostawy - 20%.

Przypomnijmy, że Konin był pierwszym polskim miastem, gdzie autobus wodorowy kursował w regularnym, codziennym ruchu.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konin chce wyposażyć zajezdnię w wodór

Komunikacja

Konin chce wyposażyć zajezdnię w wodór

Przemysław Farsewicz 22 maja 2025

Wodorowe Nesobusy i Solarisy pojadą w Koninie

Komunikacja

Wodorowe Nesobusy i Solarisy pojadą w Koninie

Jakub Rösler 16 października 2024

Konin blisko przegubowych autobusów na wodór

Komunikacja

Konin blisko przegubowych autobusów na wodór

Jakub Rösler 30 września 2024

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Zobacz również:

Konin chce wyposażyć zajezdnię w wodór

Komunikacja

Konin chce wyposażyć zajezdnię w wodór

Przemysław Farsewicz 22 maja 2025

Wodorowe Nesobusy i Solarisy pojadą w Koninie

Komunikacja

Wodorowe Nesobusy i Solarisy pojadą w Koninie

Jakub Rösler 16 października 2024

Konin blisko przegubowych autobusów na wodór

Komunikacja

Konin blisko przegubowych autobusów na wodór

Jakub Rösler 30 września 2024

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Komunikacja

Konin wybrał dostawcę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 24 marca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij