Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Koniec naboru w programie Zielony Transport Publiczny. Pula 1,1 mld zł wyczerpana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Koniec naboru w programie Zielony Transport Publiczny. Pula 1,1 mld zł wyczerpana
fot. Solaris
Jak informuje NFOŚiGW, złożone wnioski o dofinansowanie w programie „Zielony transport publiczny” wyczerpały pulę dostępnej alokacji na bezzwrotne dotacje, czyli 1,1 mld zł. Zgodnie z regulaminem, nabór, który miał trwać do grudnia, zostaje zamknięty, a wnioski poddane zostaną ocenie.  

W pierwszym naborze programu „Zielony transport publiczny”, który rozpoczął się 4 stycznia, do rozdysponowania było 1,1 mld zł dotacji na zakup autobusów napędzanych prądem lub wodorem. Poziom dofinansowania przewidziano na poziomie 80% kosztów kwalifikowanych zakupu autobusów o napędzie elektrycznym oraz trolejbusów, a w przypadku autobusów wodorowych dotacje będą sięgać aż 90%. Beneficjentami nowego programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogli być organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego, w tym m.in. samorządy.

– Zupełnie niespodziewana, ogromna popularność programu jednoznacznie dowodzi, że nie trzeba już popularyzować idei eksploatacji autobusów elektrycznych, a wystarczy jedynie zapewnić odpowiednio wysokie dofinansowanie zewnętrzne do inwestycji w takie pojazdy oraz dość liberalnie podejść do warunków aplikacji o to dofinansowanie i sukces jest już gwarantowany – komentuje Marcin Gromadzki z firmy Public Transport Consulting. – Nie zdążyła cześć dużych miast, które – ze względu na większe planowane przebiegi autobusów elektrycznych – zakładały nie tylko zakup takich pojazdów i budowę infrastruktury ładowania w zajezdniach, ale i budowę stacji szybkiego ładowania pantografowego na mieście, poza bazami. Przygotowanie koncepcji, wybór lokalizacji i pozyskanie uzgodnień, siłą rzeczy musi w takim przypadku trwać więcej niż dwa tygodnie – zauważa Marcin Gromadzki.

Jako pierwszy o środki na 28 autobusów zaaplikował Wrocław. Oprócz tego wpłynęły wnioski – jak wyliczał Marcin Gromadzki – m.in. od Opola, Krakowa (40 przegubowych elektrobusów), Włocławka (13 elektrycznych i trzy wodorowe), Poznania, Torunia, Gdyni (12 przegubowych elektrycznych i siedem trolejbusów), Sieradza (trzy autobusy elektryczne) Wejherowa (trzy autobusy elektryczne), Piotrkowa Trybunalskiego (10 autobusów), Grudziądza (17 elektrobusów), Chełma (15 elektrobusów i 15 autobusów wodorowych), Kraśnika. Nie jest to jednak pełna lista.

Jak precyzuje Marcin Gromadzki, w Gdyni wniosek na dofinansowanie elektrobusów złożyło PKM. Pojazdy miałyby być wykorzystywane do obsługi całodziennych zadań przewozowych na liniach 147 i 152 – z ładowarkami pantografowymi na pętlach Karwiny Tesco i Oksywie Dickmana. Oprócz tego PKT Gdynia złożyło wniosek dla siedmiu trolejbusów przegubowych do obsługi jednej z linii.

Pierwotnie przewidziano łącznie trzy nabory dla programu. Rozpoczęcie drugiego zaplanowano 3 stycznia 2022 r., a ostatniego 2 stycznia 2023 r. – Kwota alokacji przewidziana w programie na trzy lata, wyczerpana została dokładnie w dwa tygodnie – dodaje Gromadzki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Jawor na razie bez elektrobusów

Prawo & Finanse

Jawor na razie bez elektrobusów

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Komunikacja

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Jakub Rösler 26 czerwca 2023

ZTP 3.0. Samorządy chcą kupić prawie 900 autobusów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Gmina Boguszów-Gorce ma oferty na elektrobus

Komunikacja

Zobacz również:

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Jawor na razie bez elektrobusów

Prawo & Finanse

Jawor na razie bez elektrobusów

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Komunikacja

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Jakub Rösler 26 czerwca 2023

ZTP 3.0. Samorządy chcą kupić prawie 900 autobusów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Gmina Boguszów-Gorce ma oferty na elektrobus

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5