Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Koniec naboru w programie Zielony Transport Publiczny. Pula 1,1 mld zł wyczerpana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Koniec naboru w programie Zielony Transport Publiczny. Pula 1,1 mld zł wyczerpana
fot. Solaris
Jak informuje NFOŚiGW, złożone wnioski o dofinansowanie w programie „Zielony transport publiczny” wyczerpały pulę dostępnej alokacji na bezzwrotne dotacje, czyli 1,1 mld zł. Zgodnie z regulaminem, nabór, który miał trwać do grudnia, zostaje zamknięty, a wnioski poddane zostaną ocenie.  

W pierwszym naborze programu „Zielony transport publiczny”, który rozpoczął się 4 stycznia, do rozdysponowania było 1,1 mld zł dotacji na zakup autobusów napędzanych prądem lub wodorem. Poziom dofinansowania przewidziano na poziomie 80% kosztów kwalifikowanych zakupu autobusów o napędzie elektrycznym oraz trolejbusów, a w przypadku autobusów wodorowych dotacje będą sięgać aż 90%. Beneficjentami nowego programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogli być organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego, w tym m.in. samorządy.

– Zupełnie niespodziewana, ogromna popularność programu jednoznacznie dowodzi, że nie trzeba już popularyzować idei eksploatacji autobusów elektrycznych, a wystarczy jedynie zapewnić odpowiednio wysokie dofinansowanie zewnętrzne do inwestycji w takie pojazdy oraz dość liberalnie podejść do warunków aplikacji o to dofinansowanie i sukces jest już gwarantowany – komentuje Marcin Gromadzki z firmy Public Transport Consulting. – Nie zdążyła cześć dużych miast, które – ze względu na większe planowane przebiegi autobusów elektrycznych – zakładały nie tylko zakup takich pojazdów i budowę infrastruktury ładowania w zajezdniach, ale i budowę stacji szybkiego ładowania pantografowego na mieście, poza bazami. Przygotowanie koncepcji, wybór lokalizacji i pozyskanie uzgodnień, siłą rzeczy musi w takim przypadku trwać więcej niż dwa tygodnie – zauważa Marcin Gromadzki.

Jako pierwszy o środki na 28 autobusów zaaplikował Wrocław. Oprócz tego wpłynęły wnioski – jak wyliczał Marcin Gromadzki – m.in. od Opola, Krakowa (40 przegubowych elektrobusów), Włocławka (13 elektrycznych i trzy wodorowe), Poznania, Torunia, Gdyni (12 przegubowych elektrycznych i siedem trolejbusów), Sieradza (trzy autobusy elektryczne) Wejherowa (trzy autobusy elektryczne), Piotrkowa Trybunalskiego (10 autobusów), Grudziądza (17 elektrobusów), Chełma (15 elektrobusów i 15 autobusów wodorowych), Kraśnika. Nie jest to jednak pełna lista.

Jak precyzuje Marcin Gromadzki, w Gdyni wniosek na dofinansowanie elektrobusów złożyło PKM. Pojazdy miałyby być wykorzystywane do obsługi całodziennych zadań przewozowych na liniach 147 i 152 – z ładowarkami pantografowymi na pętlach Karwiny Tesco i Oksywie Dickmana. Oprócz tego PKT Gdynia złożyło wniosek dla siedmiu trolejbusów przegubowych do obsługi jednej z linii.

Pierwotnie przewidziano łącznie trzy nabory dla programu. Rozpoczęcie drugiego zaplanowano 3 stycznia 2022 r., a ostatniego 2 stycznia 2023 r. – Kwota alokacji przewidziana w programie na trzy lata, wyczerpana została dokładnie w dwa tygodnie – dodaje Gromadzki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 08 lipca 2024

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Jawor na razie bez elektrobusów

Prawo & Finanse

Jawor na razie bez elektrobusów

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Komunikacja

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Jakub Rösler 26 czerwca 2023

ZTP 3.0. Samorządy chcą kupić prawie 900 autobusów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 08 lipca 2024

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Jawor na razie bez elektrobusów

Prawo & Finanse

Jawor na razie bez elektrobusów

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Komunikacja

Jawor z jedną ofertą na elektrobusy

Jakub Rösler 26 czerwca 2023

ZTP 3.0. Samorządy chcą kupić prawie 900 autobusów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij