Partnerzy serwisu:
Mobilność

Konduktor nie zabierze już gotówki do domu

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-09-30 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konduktor nie zabierze już gotówki do domu
fot. MJ
Polska firma M2T na targach Innotrans w Berlinie prezentowała swoje pomysły. Jednym z nich jest wykorzystanie funkcjonalności wpłatomatu. Nawet takie urządzenie może znaleźć swoje miejsce w transporcie publicznym. W jaki sposób? Zapytaliśmy o to Marcina Kordyla, dyrektora technicznego z M2T.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Jakie rozwiązania dla transportu publicznego dostarcza Pana firma?

Marcin Kordyla, dyrektor techniczny w M2T: Dostarczamy zintegrowane rozwiązanie do sprzedaży i walidacji biletów. Jest to też cały system wspierający codzienną pracę konduktorów, który zawiera harmonogram ich czasu pracy, aktualny rozkład jazdy. Walidacja jest jednak tutaj istotna, bo dotyczy nie tylko biletów kupionych w biletomatach, ale także tych z innych kanałów dystrybucji, takich jak SkyCash.

Dodatkowo obsługujemy również karty miejskie w Warszawie. Mówimy tutaj o ZTM-ie jak i Karcie Mazowieckiej. Jest to pierwsze w Polsce rozwiązanie typu all-in-one. Oznacza to, że jest to urządzenie, które posiada aplikację sprzedażową, drukarkę oraz moduł płatności, który wspiera wszystkie typy płatności – kartę czipową, kartę z paskiem magnetycznym oraz najnowsze karty bezstykowe.

System składa się nie tylko z aplikacji sprzedażowej, na której codziennie pracują konduktorzy, ale również z panelu administracyjnego dla osób pracujących w biurach i zarządzających ich pracą.

Na czym polega tutaj innowacyjność tego rozwiązania?

Innowacyjność polega tutaj na zintegrowaniu, które pozwala zaspokoić wszystkie potrzeby codziennej pracy konduktorów, jak również zintegrować w jednym urządzeniu płatność. Takiego rozwiązania do tej pory w Polsce nie było. Nowością jest także fakt, że poza terminalem mobilnym – z którego konduktorzy korzystają codziennie i sprzedają bilety – mają również tablety, na których mogą czytać rozporządzenia, sprawdzać aktualny rozkład jazdy i wypełniać raporty służbowe, gdyż w tej chwili zastępujemy papierowe dokumenty, które krążą w obiegu, wersjami elektronicznymi.

Wymienił Pan sporo korzyści dla pracowników, a jakie korzyści płyną z tych rozwiązań dla pasażerów?

Dzięki modułowi płatności zintegrowanego razem z urządzeniem, pasażerowie będą mogli płacić kartą. To jest duże uproszczenie w stosunku do istniejącego systemu sprzedaży opierającego się na gotówce.

Czy to dlatego od niedawna ZTM wprowadził płatności kartą za mandat bezpośrednio u kontrolera?

Tak, ZTM zakupił takie same urządzenia co Koleje Mazowieckie, stąd taka możliwość pojawiła się również w warszawskiej komunikacji miejskiej.

Czy jakieś kolejne podmioty interesują się państwa produktami?

Odnotowujemy zainteresowanie ze strony innych spółek w branży transportowej.

W portfolio państwa firmy znalazło się jeszcze jedno nietypowe rozwiązanie, które oparte jest na niejako na odwrotności bankomatu. Mógłby pan powiedzieć coś więcej o nim?

Oprócz systemu sprzedaży i tabletów, mamy również rozwiązanie, które chcemy, żeby zastąpiło kasy dopłat. Mówimy tutaj o wpłatomacie, do którego konduktorzy mogą pójść na koniec każdego dnia i tam zostawić gotówkę.

Jak takie urządzenie działa w praktyce?

System automatycznie rozpoznaje, ile gotówki powinien konduktor lub kontroler włożyć do urządzenia. Ta informacja bezpośrednio trafia z wpłatomatu na serwer. Jest to innowacyjne rozwiązanie na skalę krajową, bowiem nie ma obecnie drugiego choćby podobnego pomysłu.

Gzie miałyby zostać zainstalowane takie wpłatomaty?

To są instalacje przeznaczone do wnętrz budynków, np. wewnątrz pomieszczenia, do którego dostęp mają tylko uprawnione osoby typu konduktorzy lub pracownicy spółki sprzedającej bilety i mający w obiegu gotówkę.

Czyli taki pracownik, np. kierowca autobusu, wraca na zajezdnię i kieruje się do pomieszczenia, gdzie ten wpłatomat się znajduje.


Tak, i tam wpłaca pieniądze. Eliminujemy problem z godzinami pracy kas dopłat. Taki konduktor czy kierowca może przyjść o każdej porze dnia i nocy i wpłacić pieniądze. Dostaje potwierdzenie z terminala, a system automatycznie wie, że on się rozliczył a gotówka powinna być w urządzeniu.

Czy do tej pory konduktor zabierał gotówkę do domu?

Tak, zdarzają się takie przypadki, że np. konduktorzy noszą gotówkę ze sobą dość długo i tłumaczą się tym, że nie mogli zostawić jej w kasie dopłat.

Jakim zainteresowaniem na targach Innotrans cieszą się państwa rozwiązania?

Jest zainteresowanie ze strony polskich spółek transportowych, jak również spółek zagranicznych. Obserwujemy także duże zainteresowanie naszym wpłatomatem, który eliminuje problem kas dopłat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Rusza przetarg na tramwaj wzdłuż Hubskiej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza przetarg na tramwaj wzdłuż Hubskiej

Witold Urbanowicz 30 września 2016

Olsztyn: Modelowe przejście we współpracy z Philipsem

Przestrzeń

Olsztyn: Modelowe przejście we współpracy z Philipsem

Martyn Janduła 30 września 2016

Gdynia chce wyjść rakiem z GAZELi

Prawo & Finanse

Gdynia chce wyjść rakiem z GAZELi

Jakub Dybalski 30 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5