Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Brnie kończy są remont starego tramwaju Tatra K2 dla spółki Dopravní podnik hl. mesta Prahy (DPP). Po czternastu miesiącach robót, przywrócono pojazdowi pierwotny wygląd. Odświeżona Tatra ma dotrzeć do stolicy Czech w grudniu.

Tatra K2 to dwuczłonowy tramwaj produkowany w latach 1966-1983 w czechosłowackich zakładach w Pradze. Ogółem wyprodukowano 569 wagonów tego pierwszego seryjnie wytwarzanego czechosłowackiego tramwaju przegubowego. Wóz, który przechodzi remont w Brnie, pochodzi z 1977 roku.

– Obecnie kończymy prace we wnętrzu wagonu i sprawdzamy czy wszystkie urządzenia działają prawidłowo. Dopracowywane są ostatnie szczegóły. Regulowana jest praca świateł czy wycieraczek. Planujemy wypuścić tramwaj na ulice Brna w połowie listopada, abyśmy mogli przetestować go również jak sprawuje się na torach – powiedział Miloš Havránek, dyrektor przedsiębiorstwa przewozowego Dopravní podnik města Brna (DPMB).

Za remont tramwaju odpowiadają pracownicy przedsiębiorstwa Dopravní podnik města Brna. Prace jeszcze się nie zakończyły. Po przetransportowaniu tramwaju do Pragi, pracownicy przedsiębiorstwa Dopravní podnik hl. mesta Prahy poddadzą wóz kolejnym próbom i testom bezpieczeństwa.

W praskim przedsiębiorstwie tramwaj K2 poszerzy kolekcję pojazdów retro. Planowane jest inauguracyjne zaprezentowanie odświeżonego wozu, które będzie połączone z przejażdżką z pasażerami. – Dwuczłonowe tramwaje K2 kursowały w Pradze tylko w ramach testów technicznych w latach 1965-1966. I to bez pasażerów – przyznaje Jan Šurovský, członek zarządu i dyrektor techniczny DPP. – Nigdy nie mieliśmy ich we flocie. Kupiliśmy go, aby uzupełnić kolekcję najważniejszych egzemplarzy Tatry, których za unikalny projekt odpowiada artysta Františka Kardausa – podkreśla. Wyremontowana Tatra K2 ma kursować na zabytkowej linii nr 23 oraz 42.

Remont Tatry trwał od października 2021 roku. Pracownicy z brneńskiego przedsiębiorstwa w tym czasie całkowicie odrestaurowali pojazd. – Tramwaj nigdy nie przechodził większych napraw. Po rozebraniu go części spotkała nas nieprzyjemna niespodzianka. Nadwozie było mocno zdeformowane i musieliśmy wymienić dużą część elementów nośnych – wyjaśnia Miloš Havránek, dyrektor DPMB.

Metamorfozę przeszło także wnętrze pojazdu oraz kabina motorniczego, która choć odpowiada oryginalnemu projektowi, to znajdują się w niej nowoczesne elementy, które z wyczuciem ukryti, by nie zaburzały pierwotnego wyglądu.

Historia tramwaju sięga 1977 roku, kiedy to powstał w zakładach ČKD Tatra Praha. Następnie wóz trafił do Bratysławy jako pojazd szkoleniowy dla motorniczych. Służył tam do 2009 roku. Co ciekawe, nigdy nie przewoził pasażerów. W ubiegłym roku lokalny przewoźnik wystawił tramwaj na sprzedaż. Zainteresowanie zakupem wyraził DPP, który jednocześnie ogłosił przetarg na jego naprawę. Zamówienie finalnie trafiło do przedsiębiorstwa Dopravní podnik města Brna.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Praga: Tramwaje wrócą na Plac Wacława

Przestrzeń

Praga: Tramwaje wrócą na Plac Wacława

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Praga buduje zajezdnię tramwajową od nowa

Przestrzeń

Praga buduje zajezdnię tramwajową od nowa

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Praga rusza z budową nowej linii tramwajowej. Będzie zielono

Przestrzeń

Zobacz również:

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Praga: Tramwaje wrócą na Plac Wacława

Przestrzeń

Praga: Tramwaje wrócą na Plac Wacława

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Praga buduje zajezdnię tramwajową od nowa

Przestrzeń

Praga buduje zajezdnię tramwajową od nowa

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Praga rusza z budową nowej linii tramwajowej. Będzie zielono

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5