Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Komunikacja w czasach koronawirusa. Miasta ze strefami wydzielonymi w autobusach

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2020-03-12 10:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Komunikacja w czasach koronawirusa. Miasta ze strefami wydzielonymi w autobusach
fot. MPK Kraków/Facebook
W Bolesławcu zatrzymano kursy komunikacji miejskiej. W Krakowie, we Wrocławiu, czy w Kielcach w autobusach i tramwajach zamyka się pierwsze drzwi i wyznacza strefę wydzieloną. Przewoźnicy ograniczają zadania związane z dotykaniem pojazdu gołymi rękami, m.in. stadardowo przestają działać "ciepłe guziki", a kierowcy nie wymieniają obsługiwanych ręcznie tablic informacyjnych i nie sprzedają biletów.

"Od 16 marca do odwołania nie będą kursowały autobusy MZK" – poinformował krótko, na swojej stronie internetowej urząd miasta w Bolesławcu. W dolnośląskim mieście działa bezpłatna komunikacja. 12 linii obsługują 24 autobusy, które rocznie przewożą ok. 2 mln pasażerów. Na lokalnych forach internetowych mieszkańcy już zastanawiają się, jak pojadą do pracy.

W większych miastach, póki co, nie ma decyzji, by pozbawić mieszkańców komunikacji. Ale wprowadzane są większe środki ostrożności niż jeszcze przed tygodniem, gdy pojawiały się pierwsze przypadki choroby COVID-19 w Polsce. Wtedy informowano o regularnym myciu pojazdów i stopniowej rezygnacji z używania "ciepłych guzików", czyli przycisków służących poinformowaniu kierowcy, że pasażer chce wysiąść określonymi drzwiami na najbliższym przystanku.

Dziś sytuacja w, której autobusy zatrzymują się na wszystkich przystankach, również tych "na żądanie" i otwierane są wszystkie drzwi to standard wśród przewoźników miejskich. Pierwszym powodem jest wietrzenie pojazdów, drugim, właśnie ograniczenie konieczności dotykania "ciepłych guzików". Przeważnie ten system po prostu jest wyłączany.

M.in. w Krakowie, we Wrocławiu i w Kielcach w pojazdach komunikacji od wczoraj zaczęto organizować specjalne strefy wydzielone. To część pojazdu z przodu, do której pasażerowie nie mają wstępu. Oznacza to, że do takich autobusów i tramwajów nie wsiada się pierwszymi drzwiami. W Krakowie dotyczy to tych pojazdów, w których kierowcy i motorniczowie nie mają wydzielonych kabin i ma na celu ich ochronę.

"Wydzielenie strefy w rejonie kabiny prowadzących będzie skutkować brakiem możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów pierwszymi drzwiami w autobusach oraz części tramwajów (o zablokowanych drzwiach będą informować specjalne naklejki). Nie będzie także możliwości zakupu biletu u prowadzących" – czytamy w komunikacie MPK Kraków.

Wrocławskie MPK poinformowało, że wprowadzane działania, które są podobne do tych z Krakowa, obowiązują również podwykonawców MPK, czyli firmy Mobilis i Michalczewski.

W czwartek Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie poinformował o zawieszeniu od poniedziałku kursowania linii 109 i 110, skróceniu linii 74, a także rozkładzie pozaszkolnym na liniach 111, 901, 904 i 908. Organizator tłumaczy to zamknięciem szkół.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5