Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Komplet elektrobusów wyjechał na ulice Warszawy – ostatni to 20.000 pojazd Solarisa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MZA Warszawa / Solaris

Podziel się ze znajomymi:

Na ulice stolicy wyjechał ostatni ze 130 przegubowych elektrobusów, jakie dla Miejskich Zakładów Autobusowych dostarczył Solaris. Nowe autobusy można spotkać przede wszystkim na Trakcie Królewskim. Pojazd, który zamyka kontrakt stulecia, jest zarazem 20.000. pojazdem wyprodukowanym przez Solarisa.

5999 to numer ostatniego elektrycznego autobusu z wielkiego kontraktu, który wyjechał na ulice Warszawy. Miejskie Zakłady Autobusowe – dzięki środkom unijnym – kupiły w sumie 130 przegubowych elektryków, wyprodukowanych w fabryce w Bolechowie. Ostatni z autobusów w „kontraktu stulecia” jest jednocześnie pojazdem nr 20000 wyprodukowanym przez Solaris Bus & Coach.

Pojazdy obsługują przede wszystkim trasy przebiegające przez Trakt Królewski. Do obsługi pojazdów elektrycznych powstała też specjalistyczna infrastruktura – ponad setka ładowarek wtyczkowych i dotykowych na zajezdniach, a do tego urządzenia pantografowe na pętlach Spartańska i Konwiktorska. W tej chwili trwają ostatnie prace nad uruchomieniem kolejnych punktów szybkiego ładowania na krańcach Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory.

Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z europejskich liderów elektromobilności. W sumie posiadają 160 elektrobusów. Więcej elektrobusów kursuje jedynie po Moskwie i Londynie.

Firma Solaris produkuje innowacyjne i ekologiczne autobusy od 1996 roku. MZA Warszawa to zdecydowanie największy, a także jeden z pierwszych klientów producenta. Miejski przewoźnik zakupił już ponad 1200 pojazdów marki Solaris różnych generacji, w tym aż 150 ultranowoczesnych elektryków.
– Miejskie Zakłady Autobusowe były w 1994 roku odbiorcą pierwszego autobusu ówczesnej firmy Neoplan Polska i od tego czasu fabryka w Bolechowie dostarczała nam kolejne generacje autobusów Neoplan i Solaris, które dobrze sprawdzały się w warszawskim transporcie miejskim. Jestem przekonany, że również 130 elektrycznych przegubowców będzie dobrze służyło warszawiakom – mówi Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

– Jeśli spojrzy się dziś na pierwszą i ostatnią generację pojazdów marki Urbino, uderzający jest ogromny postęp, jaki dokonał się w obszarze transportu publicznego. Nie chodzi tu tylko o rozwój technologii i wzornictwo pojazdów, choć zmiany są tu imponujące. Dla firmy Solaris najistotniejsze, co wydarzyło się w całej branży w ciągu dwóch ostatnich dekad, to przeniesienie akcentu na czystość napędu i co za tym idzie – jakość życia mieszkańców miast – wskazuje Javier Calleja, prezes zarządu firmy Solaris.

W napędach elektrycznych producent upatrywał przyszłości na długo przed premierą pierwszego autobusu elektrycznego. Od 2001 roku Solaris produkuje bezemisyjne trolejbusy. Doświadczenie konstrukcji ponad 1600 sztuk Trollino, które jeżdżą dziś w kilkudziesięciu miastach, stawia firmę w europejskiej czołówce producentów tego typu pojazdów. 2006 rok wyznacza kolejny krok na ścieżce rozwoju. To data premiery autobusu hybrydowego Urbino hybrid – pierwszego seryjnie produkowanego na starym kontynencie. Kamieniem milowym w historii firmy jest rok 2011, kiedy Solaris pokazuje pierwsze Urbino electric. Dziś, kiedy firma produkuje ponad 1500 autobusów rocznie, niemal połowa z nich posiada napędy elektryczne, z czego zdecydowana większość nie emituje spalin. Solaris swoje produkty dostarczył do 32. krajów.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5