W ramach potwierdzonych środków unijnych Szczecin będzie mógł zmodernizować blisko 13 km torowisk oraz zajezdnię Golęcin. To już kolejne dofinansowanie na tramwaje w tej zachodniopomorskiej stolicy.
Komisja Europejska potwierdziła dziś grant w wysokości ok. 40 mln zł dla szczecińskich tramwajów. Projekt zakłada przebudowę ok. 13 km torowisk oraz modernizację zajezdni na Golęcinie. W sumie projekt zakłada realizację dziesięciu zadań.
Założono przebudowę torowisk w ciągach aleja Niepodległości – plac Żołnierza Polskiego – aleja Wyzwolenia – plac Rodła (wraz z placem Rodła) do Ronda Giedroycia, Kołłątaja – Asnyka – pętla Niebuszewo, plac Żołnierza Polskiego – plac Hołdu Pruskiego – Matejki – Piłsudskiego (do placu Rodła), aleja Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli, Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ulicą Brzozowskiego, plac Szarych Szeregów, w węźle Wyszyńskiego, a także Nabrzeże Wieleckie na wysokości ulic Podwale – Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska oraz w ciągu ulic Nowa (od wiaduktu kolejowego) – plac Ratuszowy – Dworcowa. Przebudowana zostanie również zajezdnia tramwajowa Golęcin i ulica Wiszesława.
mat. prasoweWcześniej Szczecin otrzymał dofinansowanie na
realizację trzech istotnych dla miasta inwestycji tramwajowych: budowy torowiska do
nowej pętli tramwajowej Mierzyn (CH Ster), przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej.
To już kolejne unijne dofinansowane dla sieci tramwajowej w Szczecinie. W ramach perspektywy na lata 2007–2013 przyznano 42 mln euro dofinansowania. Projekt obejmował przebudowę ok. 9 km torów, wybudowano nową trasę na Prawobrzeże, zakupiono tabor i wyremontowano zajezdnię Pogodno.