Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Koluszki: Jest decyzja. Dworzec do wyburzenia

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-10-26 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koluszki: Jest decyzja. Dworzec do wyburzenia
fot. Kasper FiszerDworzec kolejowy w Koluszkach
PKP SA zmienią lokalizację dworca kolejowego w Koluszkach. Istniejący budynek z przełomu lat 60. i 70. zeszłego sstulecia zostanie wyburzony. Nie dojdzie ostatecznie do jego wynajęcia podmiotowi zewnętrznemu.

W zeszłym roku PKP SA ogłosiły przetarg na projekt nowego dworca kolejowego w Koluszkach. Zapowiedziały jednocześnie, że obiekt powstanie w innym miejscu niż istniejący budynek. Ten – stojący na peronie nr 2, a więc w układzie wyspowym, a nie bezpośrednio przy ulicy – miał zostać wyburzony lub zaadaptowany do innych celów. Zarządca rozważał bowiem możliwośc jego wynajęcia.

Skróci się droga po bilet

Tak się jednak ostatecznie nie stanie. – Istniejący obiekt zostanie rozebrany – mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, główny specjalista w Wydziale Komunikacji Polskich Kolei Państwowych. – Nowy budynek powstanie zaś w sąsiedztwie pomnika Orła Białego – dodaje. Ten zlokalizowany jest na terenie przydworcowego Skweru im. Koła Polskiej Młodzieży Szkolnej, przy ul. 3 Maja. Dworzec stanie więc z tej strony stacji, z której dociera większość pasażerów.

Zmieni to zdecydowanie piesze ciągi komunikacyjne w obrębie stacji. Dziś, chcąc kupić bilet, często musimy tunelem pod torami dojść na peron nr 2, pokonać spory dystans pomiędzy przejściem podziemnym a budynkiem, a następnie wrócić pod ziemię i przejść na któryś z sąsiednich peronów. Większość pociągów do Łodzi i spora część tych do Warszawy odjeżdża z peronu nr 1, a do Opoczna – z peronu nr 3.

Już trzeci dworzec w Koluszkach

– Planowany termin kompleksowej przebudowy dworca to połowa 2022 r. – zapowiada przedstawicielka PKP SA. Oznacza to, że istniejący budynek zostanie zburzony niewiele ponad pół wieku po jego budowie. Powstał on na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, kiedy zastąpił historyczny dworzec z czasów carskich.

Przypomnijmy, że w latach 2006 – 2007 stacja kolejowa w Koluszkach była modernizowana. To wówczas zlikwidowano kładkę nad peronami, która znajdowała się bliżej budynku dworcowego, i zastąpiono ją przejściem podziemnym. Przebudowa była częścią dużej inwestycji obejmującej cały ciąg linii kolejowych z Łodzi do Warszawy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Cztery oferty na remont dworca w Rzepinie

Przestrzeń

Cztery oferty na remont dworca w Rzepinie

Witold Urbanowicz 21 października 2020

Duże zainteresowanie projektowaniem przebudowy dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

Duże zainteresowanie projektowaniem przebudowy dworca Łódź Kaliska

Witold Urbanowicz 20 października 2020

Rzeszów: Siedem ofert na centrum komunikacyjne i przebudowę dworca

Przestrzeń

Rzeszów: Siedem ofert na centrum komunikacyjne i przebudowę dworca

Witold Urbanowicz 19 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5