Organizator transportu w Kolonii KVB przekształcił jedną z linii w tym mieście w obsługiwaną całkowicie przez autobusy elektryczne. To holenderskie przegubowe VDL Citea SFLA. Linię obsługuje osiem takich autobusów.
– Pieniądze zainwestowane w ten projekt są dobrze wydane – stwierdził w zeszłym tygodniu, podczas otwarcia linii Michael Groschek, minister transportu Nadrenii Północnej–Westfalii. – Dzięki innowacyjności KVB mieszkańcy miasta szybko przekonają się, że autobusy elektryczne świetnie poradzą sobie z codziennym wożeniem pasażerów.
– KVB to pionierzy jeśli chodzi o wprowadzanie innowacji w e–mobilności. Ktoś taki jest potrzebny, żeby rozpowszechniać nowe trendy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy – przyznał Remi Henkemans, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach.
Nowe autobusy obsługują linię nr 133. Ma długość 7 kilometrów i 13 przystanków. Łączy dworzec kolejowy w Kolonii z dzielnicą Zollstock. Według danych KVB zmiana rodzaju taboru pozwoli zmniejszyć emisję CO2 w mieście o 520 ton rocznie.
Autobusy są ładowane za pomocą pantografu na obu końcowych przystankach. To ładowanie trwa 5-10 minut. Dodatkowo pojazdy są ładowane w nocy. Przegubowa Citea mieści 125 pasażerów z czego 43 na miejscach siedzących. Producent zwraca uwagę na bardzo duża przednią szybe I szerokie drzwi wejściowe.
Dodatkowym atutem tych autobusów jest cisza jaka w nich panuje. O wrażeniach z podróżowania elektryczną Citeą
możecie przeczytać w tekście, który powstał podczas testów autobusów elektrycznych w Bonn.