Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Kolonia kupuje 60-metrowe pojazdy dla Stadtbahnu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-26 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolonia kupuje 60-metrowe pojazdy dla Stadtbahnu
mat. KVB
Kölner Verkehrs-Betriebe, operator komunikacji w Kolonii, udzielił zamówienia konsorcjum firm Alstom Transportation Deutschland i Kiepe Electric na dostawy 62 pojazdów o długości ok. 60 m i dwóch o długości ok. 30 m. Dostawa nowych pojazdów, przeznaczonych do obsługi stadthbahnurozpocznie się pod koniec 2023 r. 

KVB rozstrzygnął przetarg na dostawy nowych pojazdów dla stadtbahnu – systemu lekkiej kolei miejskiej, łączącego specyfikę tramwaju i metra. Wygrało konsorcjum Alstom Transportation Deutschland i Kiepe Electric z ofertą na kwotę ok. 363 mln euro. Zamówienie podstawowe obejmuje 62 pojazdy o długości ok. 60 metrów i dwa pojazdy o długości ok. 30 m. Przewidziano też opcję na dostawy kolejnych jedenastu pociągów długich i 25 krótkich. Rozstrzygnięcie przetargu było poprzedzone dwuletnim dialogiem technicznym z producentami, na podstawie którego opracowano specyfikację pojazdów. W przygotowanie wymagań zaangażowano też stowarzyszenia osób niepełnosprawnych, a także kierowców i pracowniców warsztatów.

Długie pociągi mają zastąpić obecnie eksploatowane 124 pojazdy z serii K4000, które osiągnęły już założony okres eksploatacji. Po modernizacji ciągu wschód-zachód na linii 1 (z odcinkami w ruchu ulicznym jak tramwaj) – a w przyszłości także na linii 9 – będą kursować nawet 90-metrowe składy, zestawione z długiego i krótkiego pojazdu. Zdolność przewozowa ma wzrosnąć na tym ciągu o 50%.

Zamówienie długich pojazdów eliminuje potrzebę sprzęgania – długi, jednoprzestrzenny pojazd zastępuje dwa krótsze wagony. Pojazdy oferują też dwoje dodatkowych drzwi po każdej stronie. Będą też wyposażone w klimatyzację oraz w system ostrzegania o kolizji, który wykorzystuje czujniki do wykrywania obiektów w odległości do 80 metrów i ostrzega kierowcę w odpowiednim czasie. Dodatkowo pojazdy mają być wyposażone w czujniki, które zmniejszą zakres niezbędnych czynności przeglądowych.

Seria pilotażowa – dwa długie i dwa krótkie pojazdy – ma zostać dostarczona pod koniec 2023 r. i testowana przez około roku. Dostawy seryjnych pojazdów będą możliwe pod koniec 2024 r.



Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5