MPK Kraków wybrało ofertę Solarisa w przetargu na dwa elektryczne autobusy. W tym mieście będzie łącznie 30 przegubowców na prąd.
Wyboru oferty na dwa pojazdy MPK Kraków dokonało 15 października. Dużego wyboru nie było,
ponieważ w przetargu na dwa pojazdy tylko producent z Bolechowa złożył ofertę. Przetarg był jednak powtórzony – w poprzednim przewoźnik nie zdecydował się na wybór tego producenta z uwagi na błędy formalne w ofercie. W związku z tym, że innych propozycji nie było, przetarg powtórzono. Tym razem obie strony są zadowolone. Solaris Bus & Coach za kwotę niewiele ponad 3 milionów złotych dostarczy dwa przegubowce i ładowarkę plug-in.
„Dostarczy” to jednak za dużo powiedziane. MPK Kraków dopuszczał bowiem w przetargu oferty na kilkuletnie autobusy, licząc na dobrą ofertę od producenta, który ma w ofercie takie pojazdy. Tym sposobem w taborze przewoźnika formalnie znajdą się pojazdy, które i tak kursują już po Krakowie, a wcześniej były testowane m.in. na ulicach Barcelony. Będą stacjonować tam gdzie wszystkie krakowskie elektryki – czyli w zajezdni Wola Duchacka.
W przyszłym roku do Krakowa zaczną przyjeżdżać autobusy elektryczne z partii zamówionej w tym roku.
Będzie ich 50, zyskano na nie unijną dotację. Mają poruszać się tam, gdzie występuje największy problem smogu. Oznacza to, że łącznie z poprzednim i obecnym zakupem, Kraków będzie miał łącznie 80 elektrycznych przegubowców.