Koleje Śląskie wydały grę na smartfon, w której wcielając się w członka drużyny konduktorskiej należy wykonywać powiązane z tym zadania. Wynik uzyskany w wirtualnej rzeczywistości przekłada się jednak na tę prawdziwą, bo najlepsi mogą liczyć na rabaty przy zakupie biletów.
Jeżeli w repozytoriach aplikacji na telefon pojawia się wydanie firmowane nazwą przewoźnika lub organizatora transportu, to zazwyczaj jest to mobilny interfejs rozkładu jazdy – ostatnio również prezentujący czasy rzeczywiste – lub końcówka terminala platformy sprzedaży biletów. Tym razem ktoś dostrzegł niszę i
wydał grę.
Wolny tor
Koleje Śląskie, przewoźnik będący własnością tamtejszego województwa, wydały właśnie grę na smartfony i tablety pod nazwą „Wolny tor”. Gra polega na wcieleniu się w rolę jednego z członków drużyny konduktorskiej i wykonywaniu powiązanych z nią zadań, czyli prowadzenie pociągów tak, aby nie wpaść na przeszkodę na torze (drzewa i prace remontowe) i punktualnie dotrzeć do celu oraz wyłapywanie gapowiczów.
Koleje Śląskie zadbały przy tym, aby prezentowane w aplikacji składy były odwzorowaniem tych faktycznie eksploatowanych na trasach. Gracz na początku ma więc do wyboru Elfa lub Flirta, zaś inne składy wymagają uzyskania w grze 10 tys. punktów. Trasy, choć gameplay oparty jest na planszy przewijanej z prawej na lewo, również mają odzwierciedlenie w wojewódzkiej siatce połączeń i tutaj gracz może wybrać jedną z dwunastu (od S1 do S78), co z związku z ilością przystanków do pokonania przekłada się na długość planszy.
Rabaty dla najlepszych
Równolegle z grą wydano nową, standardową dla branży aplikację sprzedażową o nazwie Koleje Śląskie. Najlepsi gracze – ranking zamykany jest zawsze na koniec miesiąca – mogą liczyć na rabaty przy zakupach biletów w aplikacji sprzedażowej. Z promocji wyłączone są pociągi „Ornak” (Zakopane – Żywiec) oraz przygraniczny odcinek Chałupki – Bohumin.
Punkty z poszczególnych gier sumują się. Gracz z najwyższą sumą może zyskać 20 zł, a kolejnych dziewięciu – 10 zł upustu. Rabaty przyznawane są na podstawie kodów promocyjnych generowanych wraz z zamknięciem cyklu rozgrywek. Przewoźnik jednocześnie zastrzega, że jeżeli rabat będzie równy lub wyższy od kwoty biletu, to uczestnik promocji i tak będzie musiał ponieść opłatę w minimalnej kwocie, bo nie ma możliwości obniżenia ceny do zera.
Skorzystanie z tego systemu promocyjnego wiąże się z koniecznością założenia konta na serwerze gry, co odbywa się z interfejsu gry podczas pierwszego uruchomienia.
Deweloperem obydwu aplikacji jest sprawdzony w branży Teroplan S.A. mający w portfolio takie pozycje, jak e-podróżnik.pl, czy aplikacje rozkładowo-sprzedażowe zrealizowane m.in. dla PKS Częstochowa, Grupy Mobilis, Arriva Bus, czy marki SuperPKS.
Gra dostępna jest dla systemów Android od wersji 4.3 oraz iOS od wersji 8.4.1.