Konsorcjum przewoźników Transport and Infrastructure Management oraz Komercyjnych Linii Autobusowych LUZ, będzie przez rok woziło pasażerów zastępczymi autobusami wzdłuż remontowanej linii kolejowej do Grodziska. Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły, nieco spóźniony przetarg.
Remont linii kolejowej ruszył z początkiem września, ale przetarg udało się rozstrzygnąć dopiero teraz. We wrześniu, tymczasowo,
pasażerów wozi Europa Express City, która zawarła z kolejowym przewoźnikiem krótkoterminową umowę. Nowy przewoźnik powinien ruszyć na trasy już w październiku, jeśli nic nie przeszkodzi w podpisaniu umowy.
EEC jest jednym z dwóch pokonanych w tym przetargu, drugim jest Polonus. Zwycięskie konsorcjum zaproponowało wożenie pasażerów za niecałe 28 mln zł brutto, czyli ponad 8 mln mniej niż zakładały KM i ok. 3,5 mln zł mniej niż proponowali konkurenci. Wygrało proponując lepszą cenę, ale pozostałe kryteria również zostały przez nie spełnione.
Konsorcjum TIM i LUZ będzie nowością na stołecznych trasach. Pierwszy z przewoźników startował w niedawnym przetargu warszawskiego ZTM na obsługę miejskich linii autobusowych 100 pojazdów, ale bez sukcesu. Z kolei LUZ to przewoźnik który obsługuje szereg podmiejskich tras w okolicach Opola.
Zwycięzcy będą musieli zapewnić minimum 30 autobusów o długości do 15 metrów, które będą kursowały przez cały tydzień. Zadeklarowali, że w każdym zmieści się co najmniej 41 pasażerów na miejscach siedzących. Wszystkie będą wyposażone w monitoring i alkozamki dla kierowców.
Usługa ma polegać na dowożeniu do Warszawy pasażerów z Grodziska Mazowieckiego, Brwinowa i Milanówka. Mieszkańców bliżej położonych Pruszkowa i Piastowa od początku września dowożą do stolicy zastępcze autobusy, które organizuje ZTM Warszawa.