Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Koleje Małopolskie z przetargiem na obsługę autobusów dowozowych

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-03-16 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koleje Małopolskie z przetargiem na obsługę autobusów dowozowych
fot. Koleje Małopolskie
Małopolska spółka kolejowa szuka przewoźnika, który realizowałby połączenia na czterech autobusowych liniach dowożących pasażerów do pociągów oznaczanych jako ALD. Chodzi tu o trasy wybiegające z Wieliczki do mniejszych miejscowości. Na liniach kursować ma łącznie sześć autobusów – wszystkie niskopodłogowe lub przynajmniej niskowejściowe i co najwyżej dwunastoletnie.

Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na obsługe autobusowych połączeń dowozowych. Szczególną cechą zamówienia jest konieczny do jego rozstrzygnięcia pośpiech. Termin składania i otwarcia ofert mija bowiem 20 marca, a już 10 kwietnia nowy przewoźnik miałby rozpocząć kursy. Umowa będzie obowiązywać dość krótko, bo jedynie do końca tego roku.

Połączenia ALD B1, R1, S1 i G1 istnieją juz dziś

KMł chcą znaleźć przewoźnika, który prowadziłby przewozy na trasach B1 Świątniki Górne – Byszyce – Wieliczka, R1 Świątnikii Górne – Grajów – Wieliczka, D1 Świątniki Górne – Hucisko – Wieliczka i S1 Wrząsowice – Wieliczka. Przesiadka do pociągów ma odbywać się na przystanku Wieliczka Rynek Kopalnia. Wszystkie te połączenia funkcjonują już obecnie. Nie zmienią się najważniejsze założenia rozkładowe. Kursy realizowane mają być – według różnego rozkładu jazdy – we wszystkie dni tygodnia.

Przewoźnik ma wykonywać przewozy trzema autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o pojemności minimum 50 miejsc (w tym 25 miejsc siedzących) i trzema o pojemności minimum 30 osób, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących. Dłuższe z pojazdów mają być nie starsze niż 12-letnie i nie krótsze niż 9,5 m. Mają też być klimatyzowane, a ich silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro IV lub wyższą.

Mniejsze pojazdy – większe wymagania

Co do krótszych autobusów zamawiający stawia nieco surowsze wymagania dotyczące wieku – mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2011. Mają też spełniać bardziej restrykcyjne normy emisji spalin (Euro V). Tak samo jak pojazdy dłuższe, mają być klimatyzowane, a na ich wyposażeniu powinny znaleźć się elektroniczne tablice kierunkowe.

Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena. Przed inauguracją obsługi połączeń przewoźnik autobusowy będzie musiał udostępnić swoje pojazdy Kolejom Małopolskim, by te doposażyły je w urządzenia związane z obsługą podróżnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Koleje Małopolskie w ofercie Wspólny Bilet

Komunikacja

Koleje Małopolskie w ofercie Wspólny Bilet

inf. pras. PKP SA, oprac. ms. 23 grudnia 2018

Kraków. W dni smogowe kierowcy pojadą pociągiem bezpłatnie

Komunikacja

Kraków. W dni smogowe kierowcy pojadą pociągiem bezpłatnie

Jakub Madrjas 28 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5