Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koleje Małopolskie szukają realizatora Autobusowych Linii Dowozowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-02-2022
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Koleje Małopolskie szukają realizatora Autobusowych Linii Dowozowych
Fot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie właśnie ogłosiły przetarg na realizację przewozów autobusowych, które spółka uruchamia w ramach Autobusowych Linii Dowozowych. Dzięki temu zwiększa się integracja transportowa, a więcej pasażerów może podróżować transportem publicznym.

Koleje Małopolskie (KMŁ) od wielu miesięcy realizują strategię rozwoju Autobusowych Linii Dowozowych, a więc własnych linii autobusowych, które zapewniają transport mieszkańcom miejscowości pozbawionych dostępu do kolei. Autobusy dowożą pasażerów do linii kolejowych i umożliwiają dalszą podróż pociągiem. KMŁ deklarują też chęć rozwijania tej gałęzi swoich usług, w związku z czym spółka zakupiła własne autobusy, które pojawią się na drogach już w marcu. Pisaliśmy o tym ostatnio w tym miejscu.

Teraz przewoźnik ogłosił przetarg na wynajem autobusów wraz z kierowcami w celu realizowania połączeń autobusowych w ramach linii dowozowych. Zamówienie jest podzielone na cztery zadania. W ramach każdego z nich przewoźnik chce wynająć pojazdy i kierowców do obsługi konkretnych linii autobusowych. Wykonawcy mogą składać wspólne oferty na wykonanie zamówienia.

Trasy do Wieliczki i Bochni

Zadanie pierwsze dotyczy realizacji połączeń na trasach: Wieliczka – Myślenice, Wieliczka – Łapanów, Wieliczka – Dobczyce, Podłęże – Proszowice. W ramach zadania określono minimalną pracę przewozową na 604 544,4 wzkm. Natomiast pełna planowana praca kształtuje się na poziomie 852 513,8 wzkm. Drugie zadanie dotyczy połączeń na trasach: Bochnia – Limanowa, Bochnia – Szczurowa, Brzesko – Radłów, Tarnów – Bochnia. W tym przypadku minimalna praca eksploatacyjna to 211 514,1 wzkm, natomiast planowana wynosi 308 446,5 wzkm.

Trzecie zadanie to trasa Wieliczka – Półrzeczki z minimalną pracą eksploatacyjną na poziomie 63 525 wzkm. W tym przypadku pełną pracę określono na 127 050 wzkm. Czwarte zadanie dotyczy trasy Podłęże – Proszowice. Praca eksploatacyjna została określona na 119 690,6 wzkm, natomiast jej minimalna wysokość to 81 510 wzkm.

9 autobusów o różnej długości

Do obsługi linii w ramach zadania numer jeden wykonawca musi dysponować 9 autobusami. Co najmniej 6 z nich musi mieć długość w przedziale 11,5 - 13 metrów, dwa w przedziale 9,5 - 11 metrów oraz jeden między 7,5 a 9 metra długości. Najdłuższe pojazdy muszą zabierać na pokład minimum 89 pasażerów z czego 39 na miejscach siedzących. Autobusy do 11 metrów mają zabierać minimum 65 pasażerów, a 30 z nich ma móc podróżować na miejscach siedzących. Najkrótsze pojazdy mają mieścić co najmniej 30 pasażerów, z czego 14 na miejscach siedzących.

Wszystkie autobusy muszą posiadać ogrzewanie i klimatyzację, a także możliwość przewozu osób o ograniczonej mobilności. Ponadto każdy pojazd ma zostać wyposażony w nadajnik GPS umożliwiający jego lokalizację na wirtualnej mapie oraz spełniać normę spalin Euro V. Wszystkie autobusy będą też musiały być oklejone lub pomalowane na wzór określony przez KMŁ, tak aby ułatwić ich identyfikację przez pasażerów.

6 krótszych pojazdów

W przypadku drugiego zadania wymagana liczba pojazdów to 6. Podobnie jak te, potrzebne do realizacji pierwszego zadania, także te autobusy muszą spełniać normę emisji Euro V oraz być wyposażone w klimatyzację i ogrzewanie. Autobusy mają też zabierać na pokład minimum 30 pasażerów, z czego minimum 14 na miejscach siedzących, a każdy z nich ma zostać pomalowany lub oklejony według wymagań Kolei Małopolskich.

Jeden i dwa pojazdy do obsługi pojedynczych linii

Jeden autobus będzie potrzebny do realizacji połączeń z Wieliczki do Półrzeczki. Ma on zabierać na pokład minimum 30 pasażerów, z czego 14 na miejscach siedzących, a także spełniać identyczne wymagania jak pojazdy przygotowane do realizacji zadania numer dwa.

Dwa autobusy zaplanowano do obsługi trasy z Podłęża do Proszowic. Minimum jeden z nich musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2019 roku, a także spełniać normę emisji Euro VI. Podobnie jak w przypadku zadania numer 2 i 3, także tutaj autobusy mają zabierać na pokład minimum 30 pasażerów, z czego 14 na miejscach siedzących oraz dysponować klimatyzacją czy ogrzewaniem.

Rozpoczęcie realizacji przewozów od 1 kwietnia bieżącego roku

Umowa na świadczenie każdej z części przetargu zostanie zawarta na okres od 1 kwietnia 2022 roku, do 31 grudnia bieżącego roku. Zamawiający zastrzegł sobie jednak możliwość jej przedłużenia o maksymalnie 6 miesięcy, jeśli nie wykorzysta on pełnej kwoty finansowania całej umowy. Oferty w postępowaniu można składać do 24 lutego, a o wyborze zdecyduje cena brutto, oferowana za wykonanie zadania.

Startować mogą podmioty, które w przeciągu trzech ostatnich lat wykonały co najmniej dwa zadania polegające na autobusowym przewozie osób, a każde z tych zadań musi mieć wartość minimum 100 tysięcy złotych brutto. Ponadto wykonawca musi wykazać, iż dysponuje autobusami przystosowanymi do realizacji przewozów opisanych w poszczególnych częściach zamówienia.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych

Komunikacja

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych

Jakub Rösler 05 maja 2022

Rusza kolejna Autobusowa Linia Dowozowa w Małopolsce

Komunikacja

Rusza kolejna Autobusowa Linia Dowozowa w Małopolsce

Redakcja/inf. pras. 31 marca 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych

Komunikacja

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych

Jakub Rösler 05 maja 2022

Rusza kolejna Autobusowa Linia Dowozowa w Małopolsce

Komunikacja

Rusza kolejna Autobusowa Linia Dowozowa w Małopolsce

Redakcja/inf. pras. 31 marca 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5