Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Koleje Małopolskie kupują... autobusy. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-08-31 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koleje Małopolskie kupują... autobusy. Jest przetarg
fot. KMŁ
Małopolski przewoźnik regionalny ogłosił przetarg na dostawę dwóch autobusów podmiejskich. Będzie to pierwszy krok do rozbudowy sieci Autobusowych Linii Dowozowych, które – w przeciwieństwie do obecnie działających w okolicy Wieliczki – mają być obsługiwane własnymi siłami KMŁ. Termin otwarcia ofert wyznaczono na 8 września.

Jak wynika z udostępnionej dokumentacji, pojazdy mają być nowymi (wyprodukowanymi nie wcześniej, niż w 2020 r.) dwuosiowymi autobusami niskowejściowymi o charakterystyce podmiejskiej. Ich długość ma wynosić od 10,5 do 12,5 m. Minimalna pojemność to 70 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. We wnętrzu musi znajdować się co najmniej jedno miejsce dla podróżnego na wózku inwalidzkim. Drzwi (w układzie 1-2-0 lub 2-2-0) mają być pozbawione stopni, a środkowe – wyposażone dodatkowo w rampę.

Wymagane wyposażenie wnętrza to m. in. klimatyzacja całopojazdowa i siedzenia z wysokim oparciem. Przestrzeń pasażerska ma być monitorowana. Do dyspozycji pasażerów będą co najmniej 4 ładowarki USB umieszczone w poręczach lub ścianach bocznych. Nadajnik sygnału GPS ma pozwalać na ustalenie lokalizacji konkretnego autobusu.

Silniki mają spełniać normę czystości spalin Euro VI. Ich moc musi wynosić co najmniej 230 kW. Zamawiający oczekuje zastosowania sześciobiegowej, ręcznej skrzyni biegów. Okres gwarancji na cały pojazd ma wynosić 2 lata, a na powłoki lakiernicze – dwa razy tyle.

Autobusy mają zostać wykorzystane do obsługi sieci Autobusowych Linii Dowozowych, którą przewoźnik zamierza rozszerzać. W kwietniu bieżącego roku prezes KMŁ Tomasz Warchoł zapowiadał na łamach "Rynku Kolejowego" uruchomienie do końca 2022 r. aż 12 nowych tras autobusowych. Mają one zostać zintegrowane z pociągami nie tylko pod względem rozkładowym, ale i taryfowo – z wykorzystaniem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Małopolski samorząd wojewódzki zamierza przy tym skorzystać ze środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Małopolskie uroczyście odbiera Elfy 2 od Pesy [zdjęcia]

Komunikacja

Małopolskie uroczyście odbiera Elfy 2 od Pesy [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms 18 sierpnia 2021

Zdrożeją bilety kolejowe w Małopolsce

Komunikacja

Zdrożeją bilety kolejowe w Małopolsce

Jakub Madrjas 01 sierpnia 2021

Więcej pociągów na lotnisko Kraków-Balice

Mobilność

Więcej pociągów na lotnisko Kraków-Balice

Redakcja/inf. pras. 10 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5