Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koleje Małopolskie kupują... autobusy. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
fot. KMŁ
Małopolski przewoźnik regionalny ogłosił przetarg na dostawę dwóch autobusów podmiejskich. Będzie to pierwszy krok do rozbudowy sieci Autobusowych Linii Dowozowych, które – w przeciwieństwie do obecnie działających w okolicy Wieliczki – mają być obsługiwane własnymi siłami KMŁ. Termin otwarcia ofert wyznaczono na 8 września.

Jak wynika z udostępnionej dokumentacji, pojazdy mają być nowymi (wyprodukowanymi nie wcześniej, niż w 2020 r.) dwuosiowymi autobusami niskowejściowymi o charakterystyce podmiejskiej. Ich długość ma wynosić od 10,5 do 12,5 m. Minimalna pojemność to 70 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. We wnętrzu musi znajdować się co najmniej jedno miejsce dla podróżnego na wózku inwalidzkim. Drzwi (w układzie 1-2-0 lub 2-2-0) mają być pozbawione stopni, a środkowe – wyposażone dodatkowo w rampę.

Wymagane wyposażenie wnętrza to m. in. klimatyzacja całopojazdowa i siedzenia z wysokim oparciem. Przestrzeń pasażerska ma być monitorowana. Do dyspozycji pasażerów będą co najmniej 4 ładowarki USB umieszczone w poręczach lub ścianach bocznych. Nadajnik sygnału GPS ma pozwalać na ustalenie lokalizacji konkretnego autobusu.

Silniki mają spełniać normę czystości spalin Euro VI. Ich moc musi wynosić co najmniej 230 kW. Zamawiający oczekuje zastosowania sześciobiegowej, ręcznej skrzyni biegów. Okres gwarancji na cały pojazd ma wynosić 2 lata, a na powłoki lakiernicze – dwa razy tyle.

Autobusy mają zostać wykorzystane do obsługi sieci Autobusowych Linii Dowozowych, którą przewoźnik zamierza rozszerzać. W kwietniu bieżącego roku prezes KMŁ Tomasz Warchoł zapowiadał na łamach "Rynku Kolejowego" uruchomienie do końca 2022 r. aż 12 nowych tras autobusowych. Mają one zostać zintegrowane z pociągami nie tylko pod względem rozkładowym, ale i taryfowo – z wykorzystaniem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Małopolski samorząd wojewódzki zamierza przy tym skorzystać ze środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Komunikacja

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Paulina Piziorska 21 maja 2025

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 22 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Komunikacja

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Paulina Piziorska 21 maja 2025

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 22 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij