Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Kolej aglomeracyjna w Rzeszowie receptą na ruch samochodowy?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-12-02 09:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolej aglomeracyjna w Rzeszowie receptą na ruch samochodowy?
fot. Michał Szymajda
Stolica Podkarpacia ma szereg pomysłów na usprawnienie ruchu w mieście i aglomeracji. Jednym z nich, oprócz monoraila, jest bardziej klasyczna kolej aglomeracyjna. – Dziennie do i z Rzeszowa wjeżdża i wyjeżdża 160 tysięcy pojazdów. To ogromna liczba ludzi. Chcemy przekonać jak najwięcej mieszkańców aglomeracji do korzystania z transportu publicznego – mówi Marek Ustrobiński, zastępca prezydenta Rzeszowa.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Rzeszów, wspólnie z marszałkiem województwa podkarpackiego, myśli o uruchomieniu kolei aglomeracyjnej. Co w tej sprawie aktualnie dzieje się?

Marek Ustrobiński, zastępca prezydenta Rzeszowa:
To konkretny projekt, który do końca perspektywy unijnej musi być przeprowadzony. Realizujemy go wspólnie z innymi, okolicznymi samorządami oraz marszałkiem. Aktualnie tworzy studium wykonalności i myślę, że w ramach nowego RPO województwa podkarpackiego ten projekt będzie realizowany.

Dzięki kolei tworzy się oś kolejowa północ – południe i wschód – zachód. Wokół Rzeszowa znajduje się 13 większych i mniejszych miast – dziennie do i z Rzeszowa wjeżdża i wyjeżdża 160 tysięcy pojazdów. To ogromna liczba ludzi. Chcemy przekonać jak najwięcej mieszkańców aglomeracji do korzystania z transportu publicznego, oferując im jeden bilet na kolej i komunikację miejską.

W jaki sposób Rzeszów chce przyłączyć się do tego projektu?

Mamy schemat powielany w wielu miastach. Nie wszystkie elementy to zadanie własne miasta, dlatego projekt wspólnie realizujemy z marszałkiem. Naszym zadaniem będzie wybudowanie stacji, parkingów i węzłów multimodalnych, aby przesiadka z kolejki do autobusu była zintegrowana czasowo, taryfowo i systemowo.

Przewidują Państwo budowę połączenia kolejowego na lotnisko?

Jest to element do realizacji w ramach kolei aglomeracyjnej (SKA). Tutaj sprzyjającym faktem jest to, że tuż przy lotnisku znajduje się duża strefa ekonomiczna. Po drodze jest kolejna strefa, więc myślę, że to wygenerowałoby ruch i inwestycja w postaci wahadła między dworcem głównym i lotniskiem stanie się częścią SKA.



Więcej o planach miasta w zakresie komunikacji miejskiej i monoraila (kolei jednoszynowej)

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Droga średnicowa potrzebna, ale ważniejsza kolej aglomeracyjna

Przestrzeń

Droga średnicowa potrzebna, ale ważniejsza kolej aglomeracyjna

Agnieszka Serbeńska 25 marca 2016

Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna ma ruszyć w 2020 r.

Komunikacja

Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna ma ruszyć w 2020 r.

Rafał Jasiński 18 lutego 2016

Podmiejska Kolei Aglomeracyjna w Rzeszowie? Marszałek podpisał

Komunikacja

Podmiejska Kolei Aglomeracyjna w Rzeszowie? Marszałek podpisał

jm, inf. pras. 12 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5