Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kleszczewo. Przetarg na dziewięć autobusów do powtórki

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-09-18 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kleszczewo. Przetarg na dziewięć autobusów do powtórki
Fot. Solaris
Kolejny zamawiający ma kłopot z… wielością kanałów komunikacji z ewentualnymi oferentami. Gmina Kleszczewo musi powtórzyć przetarg na dziewięć autobusów, bo ktoś zapomniał poinformować o przesunięciu terminu składania ofert w miniPortalu.

MiniPortal to system za pośrednictwem którego zamawiający kontaktuje się z oferentami, a oni w ten sposób składają oferty. W lipcu Kleszczewo rozpisało przetarg na zakup dziewięciu nowych autobusów miejskich. Osiem z nich to pojazdy MAXI, czyli ok. 12–metrowe, a jeden to MIDI, czyli ok. 10–metrowy.

Na oferty czekano w Kleszczewie początkowo do 22 sierpnia, ale potem termin składania ofert przesunięto na 16 września. Stosowna informacja pojawiła się na stronie urzędu, została wysłana do Dziennika Urzędowego UE (TED), ale… nie zamieszczono jej w miniPortalu. Zamawiający w uzasadnieniu unieważnienia przetargu wyjaśnia, że to nie dająca się usunąć wada postępowania, a to jest podstawą do tego, żeby go unieważnić.

To nie pierwsza taka sytuacja. Olbrzymie problemy z przetargiem na 43 autobusy CNG miały Tychy. Rozpisane jeszcze w zeszłym roku zamówienie trzeba było unieważnić, bo PKM Tychy zapowiedziało, że z oferentami będzie się komunikowało za pośrednictwem miniPortalu, ePUAPu i poczty elektronicznej. Tylko, że gdy zbliżał się termin składania ofert okazało się, że zamawiający… nie ma konta na ePUAPie.

To zresztą nie koniec. Gdy wiosną rozstrzygano powtórzony przetarg, bez problemu otwarto oferty w części dotyczącej autobusów przegubowych, ale oprogramowanie komputera PKM Tychy nie poradziło sobie z otwarciem oferty Scanii. Odszyfrowano ją już po zamknięciu postępowania. KIO nakazało powtórzenie zamówienia.

W Kleszczewie od razu rozpisano nowy przetarg. Na oferty czekają tam do 21 października. Chodzi o pojazd MIDI dla 75 pasażerów, w tym minimum 21 na miejscach siedzących i autobusy klasy MAXI dla 90 podróżnych, w tym minimum 34 na miejscach siedzących. Autobusy mają być niskopodłogowe i spełniać normę emisji spalin Euro 6.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ząbki znów szukają przewoźnika

Prawo & Finanse

Ząbki znów szukają przewoźnika

Jakub Dybalski 27 sierpnia 2019

PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony

Przestrzeń

PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony

Roman Czubiński 16 sierpnia 2019

Płock. Oferty na cztery autobusy przekraczają budżet

Prawo & Finanse

Płock. Oferty na cztery autobusy przekraczają budżet

Jakub Dybalski 13 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5