Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kiszyniów z nowymi-używanymi trolejbusami Philleas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
13-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stolica Mołdawii kupiła we Włoszech dwa przegubowe, w pełni niskopodłogowe trolejbusy Phileas Trolley VDL. Pierwszy pojazd – z drzwiami po obu stronach – rozpoczął właśnie jazdy próbne. Docelowo będą obsługiwać linię nr 22. Pierwotnie trolejbusy zostały zakupione dla korytarzy BRT w Rimini i Pescarze. Jak dotąd nigdy nie przewoziły pasażerów.

Kiszyniów zapłacił 50 tys. euro za pojazd – przy cenie wyjściowej 700 tys. euro. Trolejbusy są w pełni niskopodłogowe, posiadają klimatyzację i co ważne – zużywają mniej prądu niż stare pojazdy należące do przewoźnika RTEC. Jak zwraca uwagę portal cs-dopravak, pojazdy pochodzą z Rimini i Pescary, które miały otrzymać kilka pojazdów od nieistniejącego już holenderskiego przedsiębiorstwa Advanced Public Transport Systems. Ostatecznie skończyło się na pojedynczych prototypach. Pescara otrzymała pojazd z drzwiami z jednej strony, a Rimini – po obu stronach.

Rozpoczęły się właśnie testy pojazdów, które docelowo będą wykorzystywane na linii 22 Alba Iulia – bd. Dacia, przejeżdżającej przez centrum miasta i świeżo wyremontowaną ulicę Ion Creangă.
W sumie Kiszyniów posiada ponad 430 trolejbusów, z czego na ulice codziennie wyjeżdża nieco poniżej 400. W ubiegłym roku do ruchu wprowadzono 60 trolejbusów, w tym pięć nowych, przegubowych, produkowanych na Białorusi, 20 klasycznych trolejbusów AKSM, 10 pojazdów AKSM z autonomiczną jazdą, pięć trolejbusów przegubowych Solarisa, zakupionych od Rygi i 20 klasycznych pojazdów Škoda 24Tr Irisbus Citelis.

– Konieczność zakupu kolejnych pojazdów jest paląca, biorąc pod uwagę obecny stan trolejbusów, w tym przegubowych. Ostatnie nowe trolejbusy przegubowe zostały zakupione w 2004 r. – mówi Jon Čeban, burmistrz Kiszyniowa.

Trolejbusy w Kiszyniowie stanowią podstawę komunikacji. W lipcu, jak przypomina cs-dopravak, uruchomiono jednotorową trasę wzdłuż ul. Columna, którą wykorzystuje linia nr 24. W czerwcu uruchomiono natomiast nową linię nr 38 – to dziewiąta linia, która wykorzystuje możliwości pojazdów autonomicznych. Tym samym Kiszyniów w liczbie linii trolejbusowych dogonił Sankt Petersvburg – oba miasta zajmują pierwsze miejsca jeżeli chodzi o wykorzystanie trolejbusów bateryjnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5