Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KIO oddaliła odwołania Autosanu i Politechniki Śl. w konkursie NCBR

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-03-18 11:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KIO oddaliła odwołania Autosanu i Politechniki Śl. w konkursie NCBR
fot. Ursus
Coraz bliżej podpisania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju umowy z Ursus Busem w ramach konkursu „Bezemisyjny Transport Publiczny”. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania dwóch pozostałych uczestników postępowania, których wcześniej wykluczono.

Bezemisyjny Transport Publiczny to jeden z filarów rządowego planu rozwoju elektromobilności w Polsce. W zamyśle miał dać impuls polskim firmom do stworzenia lokalnej technologii produkcji takich pojazdów. Kilka wybranych w konkursie firm miało konkurować o samorządowe zamówienia na ponad tysiąc autobusów, a na projekt i budowę prototypów miały dostać pieniądze z NCBR.

Dziś już wiadomo, że najprawdopodobniej beneficjentem będzie tylko Ursus Bus. Solaris czy Volvo nie zdecydowały się na udział w konkursie. Przystąpiły do niego, poza lubelskim producentem, Autosan i Politechnika Śląska, ale złożyły oferty z błędami i po interwencji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych ich oferty odrzucono.

Teraz KIO odrzuciła odwołania obu kandydatów od decyzji o wyborze najkorzyst6niejszej oferty. Nie ma tu zaskoczenia, bo Izba niedawno już rozstrzygała zasadność zastrzeżeń Prezesa UZP i się z nim zgodziła. Droga do podpisania umowy na pierwszą fazę badawczo-rozwojową jest więc otwarta (jej efektem ma być projekt 12-metrowego elektrobusa), choć odrzuceni oferenci mogą jeszcze szukać swoich racji – nie zgadzając się z orzeczeniem KIO – w sądzie.

Przypomnijmy. Oferty Politechniki Śląskiej i Autosanu nie były ostatecznie brane pod uwagę, z powodu zawartych w nich błędów. NCBR początkowo był gotowy na poprawkę, ale Prezes UZP uznał, że są one zbyt poważne. Politechnika Śląska nie uwzględniła w swojej ofercie wymaganych cen wyposażenia dodatkowego autobusów – m.in. kasowników i biletomatów. Autosan z kolei podał błędne, mocno zawyżone, ceny proponowanych autobusów, które zupełnie nie zgadzały się z końcową sumą za całe zamówienie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Miechów: Ursus Bus nie przyjechał na podpisanie umowy

Komunikacja

Miechów: Ursus Bus nie przyjechał na podpisanie umowy

Witold Urbanowicz 14 marca 2019

PKM Katowice rezygnuje z umowy na elektrobusy Ursusa

Komunikacja

PKM Katowice rezygnuje z umowy na elektrobusy Ursusa

Jakub Dybalski 07 marca 2019

Miechów dopłaca do elektrobusów Ursusa

Komunikacja

Miechów dopłaca do elektrobusów Ursusa

Witold Urbanowicz 22 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5