Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kijowskie tramwaje przeżywają okres poradziecki. Pomogą Polacy?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-12-2014
Ostatnia modyfikacja:
24-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kijowskie tramwaje przeżywają okres poradziecki. Pomogą Polacy?
fot. NickK, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Władze Kijowa po zmianach politycznych życzliwszym okiem patrzą na tramwaje. Remontu wymaga infrastruktura, konieczne są też inwestycje w tabor. – Mamy nadzieję, że istnieje grupa polskich producentów, która zechce przyjechać do Ukrainy i z naszymi służbami przeprowadzi w Kijowie nowoczesny projekt – mówi Siergiej Meisel, szef firmy Kyjiwpastrans, która jest operatorem kijowskiej komunikacji. Siergiej Meisel był gościem specjalnym tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego.

Witold Urbanowicz, portal Transport-publiczny.pl: Jaką rolę odgrywają tramwaje w kijowskiej komunikacji? Jak wygląda komunikacja tramwajowa?

Siergiej Meisel, szef Kyjiwpastrans:
Długość toru wynosi 254 km. Jak wspomniałem, funkcjonują trzy zajezdnie, które zatrudniają ponad 3 tys. pracowników. Co roku tramwaje przewożą ok. 150 mln pasażerów. Częścią przedsiębiorstwa tramwajowego jest też służba zabezpieczenia energetycznego – mamy ponad 100 podstacji zasilających. W skład przedsiębiorstwa wchodzi również miejski funikular.

70% taboru stanowią czeskie tramwaje Tatra T3 i T3M. Kyjiwpastrans wypuścił w 2012-2013 swoje tramwaje o nazwie Kasztan i Kobra – dwa 35-metrowe i jeden jednoczłonowy. Pomagała nam czeska firma, która uruchomiała całą elektronikę.

W jakim stanie jest infrastruktura tramwajowa?

Przeżywa okres poradziecki. Mamy co prawda nową linię szybkiego tramwaju, ale generalnie w większości to są stare tory, które wymagają generalnego remontu. Pracujemy nad tym, mamy różne propozycje, w tym przeprowadzenia prac z funduszów europejskich. Przygotowaliśmy w tej sprawie memorandum z ZDG TOR. Mamy nadzieję, że istnieje grupa polskich producentów, która zechce przyjechać do Ukrainy i z naszymi służbami przeprowadzi w Kijowie nowoczesny projekt.

W poprzednich latach zlikwidowano kilka linii tramwajowych, także przez rzekę Dniepr. Czy to już zamknięty okres?

Faktycznie, zamknięto do 50 km tras. Tramwaje to taki rodzynek kijowski. Ponieważ tabor tramwajowy zaczął się starzeć, w poprzednich latach myślano o rozwoju parku autobusowego, zaczęto od 2000 r. produkować nowe autobusy na Ukrainie. Nowe władze miasta, które znają świat i jeździły za granicę, wiedzą, że tramwaje to jest nowoczesna gałąź transportu miejskiego, która powinna się rozwijać. Transport elektryczny jest ekologiczny i ekonomiczny.

Czy plany przewidują budowę nowych tras tramwajowych?

Wszystko zależy od tego, na ile uda nam się pozyskać środki unijne i czy np. kredyty będą niedrogie.

A jak wyglądają założenia, jeżeli chodzi o nowy tabor?

W naszych założeniach nie tylko chcemy kupować tabor, ale chcemy być „współautorami” produkcji tych pojazdów, np. w proporcji 70:30 z producentem europejskim. Liczymy na zainteresowanie polskich producentów.

Jakie są państwa możliwości jeżeli chodzi o produkcję tramwajów?


W ciągu roku możemy produkować od 50 do 100 tramwajów. Mamy duże powierzchnie produkcyjne. Byli u nas już przedstawiciele kilku firm, zainteresowanych tą kwestią.


W planach modernizacyjnych Kijowowi pomóc ma Zespół Doradców Gospodarczy TOR. – Chcemy, żeby ZDG TOR stał się pośrednikiem między Kijowem a Polską i producentami, którzy chcą inwestować na Ukrainie. Podmiot ten najlepiej orientuje się o możliwościach polskiego przemysłu i musi zebrać informacje o zainteresowanych producentach – mówi Siergiej Meisel, szef Kyjiwpastrans.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kadry: Jak poradzić sobie z niedoborem prowadzących?

Prawo & Finanse

Kadry: Jak poradzić sobie z niedoborem prowadzących?

Roman Czubiński 16 listopada 2022

Zarządzanie transportem: Gdy koszty rosną, trzeba dokładniej badać potrzeby

Prawo & Finanse

HEAL Polska: Sprawny transport zbiorowy to kwestia zdrowia

Komunikacja

Zobacz również:

Kijów kupuje elektrobusy

Komunikacja

Kijów kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 16 września 2021

Kijów z nowymi autobusami. „Zawitała nowa jakość”

Komunikacja

Kijów z nowymi autobusami. „Zawitała nowa jakość”

Przemysław Farsewicz 09 sierpnia 2021

Pesa dostarczy kolejne tramwaje do Kijowa. Będą jeździć w składach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Kadry: Jak poradzić sobie z niedoborem prowadzących?

Prawo & Finanse

Kadry: Jak poradzić sobie z niedoborem prowadzących?

Roman Czubiński 16 listopada 2022

Zarządzanie transportem: Gdy koszty rosną, trzeba dokładniej badać potrzeby

Prawo & Finanse

HEAL Polska: Sprawny transport zbiorowy to kwestia zdrowia

Komunikacja

Zobacz również:

Kijów kupuje elektrobusy

Komunikacja

Kijów kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 16 września 2021

Kijów z nowymi autobusami. „Zawitała nowa jakość”

Komunikacja

Kijów z nowymi autobusami. „Zawitała nowa jakość”

Przemysław Farsewicz 09 sierpnia 2021

Pesa dostarczy kolejne tramwaje do Kijowa. Będą jeździć w składach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5