Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kielce: Dwóch producentów rywalizuje o dostawy hybryd, choć oferty drogie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kielce: Dwóch producentów rywalizuje o dostawy hybryd, choć oferty drogie
fot. Lukas 3z, lic. GFDL Wikimedia commons
Kielce otworzyły 10 stycznia oferty w przetargu na dostawę 24 autobusów hybrydowych. O zamówienie ubiega się dwóch producentów – Solaris i Volvo. Obie przekraczają założony kosztorys – najtańsza o ok. 10 mln zł brutto.

Przedmiotem przetargu rozpisanego przez ZTM Kielce jest dostawa 25 hybryd o napędzie hybrydowym spalinowo-elektrycznym – dziesięciu wozów o dużej pojemności (długość ok. 18 metrów) i piętnastu o średniej pojemności (długość 12 metrów). W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Jedną z nich, opiewającą na 61,65 mln zł brutto, złożył Volvo, a drugą na kwotę 66,30 mln zł brutto przedstawił Solaris. Obie propozycje przekraczają założony budżet w wysokości 51,66 mln zł.

Volvo wycenił długi autobus na 3,00 mln zł brutto, co daje 30,01 mln zł za dziesięć pojazdów. Firma jest gotowa dostarczyć krótszy pojazd za 2,11 mln zł brutto za sztukę, co przy piętnastu wozów daje kwotę 31,64 mln zł. Solaris wycenił z kolei długi autobus na 3,14 mln zł za sztukę, co daje w sumie 31,43 mln zł, a krótszy pojazd na 2,32 mln zł brutto, co za piętnaście wozów daje kwotę 34,87 mln zł.

Cena decyduje o wyborze w 60%. Pozostałe punkty można otrzymać za rozwiązania techniczna dla autobusów przegubowych i solówek (po 15%) oraz warunki serwisu i gwarancji (10%). Volvo oferuje w przypadku elementów konstrukcyjnych szkieletów profile ze stali nierdzewnej zabezpieczone antykorozyjnie metodą lakierowania, a w przypadku poszycia zewnętrznego – aluminium, tworzywa sztuczne i ich komponenty. Z kolei Solaris zaproponował odpowiednio profile ze stali nierdzewnej oraz stal nierdzewną, aluminium, tworzywa sztuczne i ich komponenty. W przypadku przedniego zawieszenia Volvo zgłosiło zawieszenie zależne ze sztywną belką, podczas gdy Solaris proponuje zawieszenie niezależne. Firmy zaproponowały podobne warunki gwarancji z wyjątkiem urządzeń służących gromadzeniu energii – tutaj Solaris zaoferował minimalny okres 144 miesięcy, podczas gdy Volvo gwarantuje 180 miesięcy.

Pojazdy, zgodnie z kontraktem, powinny zostać dostarczone do połowy grudnia 2017 r. Szczegółowo o specyfikacji zamówienia pisaliśmy TUTAJ.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Kielce wybierają elektryczne Solarisy

Komunikacja

Kielce wybierają elektryczne Solarisy

Jakub Rösler 10 stycznia 2025

Kielce blisko swoich pierwszych autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kielce kupują swoje pierwsze elektrobusy. Od razu 24 autobusy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Kielce wybierają elektryczne Solarisy

Komunikacja

Kielce wybierają elektryczne Solarisy

Jakub Rösler 10 stycznia 2025

Kielce blisko swoich pierwszych autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kielce kupują swoje pierwsze elektrobusy. Od razu 24 autobusy

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij